کد خبر: ۸۲۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۱

ترکیه: آلمان را نمی بخشیم


روزنامه ملیت نوشت ترکیه اظهارات رئیس جمهور آلمان که وقایع سال 1915 میلادی و کشتار ارامنه در ترکیه عثمانی در جنگ اول جهانی را نسل کشی دانسته است ،‌ به شدت محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، وزارت امور خارجه ترکیه با صدور بیانیه ای ، اظهارات یوآخیم گاوک رئیس جمهور آلمان را درباره وقایع سال 1915 میلادی ترکیه عثمانی مغایر با واقعیت های تاریخی و موازین حقوقی دانست و تاکید کرد ، رئیس جمهور آلمان حق ندارد مردم ترکیه را متهم به ارتکاب جرمی کند که مرتکب نشده است.

وزارت امور خارجه ترکیه با تاکید بر اینکه افرادی که نماد یکپارچگی ،‌اتحاد و همگرایی جوامع هستند باید به حساسیت های همه افراد توجه کنند ، رئیس جمهور آلمان را متهم به بی توجهی به دیدگاه های صدها هزار شهروند ترک تبار آلمان کرد.

ملیت نوشت وزارت امور خارجه ترکیه با هشدار در این باره که جامعه ترک تباران آلمان در برابر اقداماتی که در جهت مخدوش کردن هویت آنان صورت گیرد ، سکوت نخواهد کرد ، تصریح کرد ، مردم ترکیه اظهارات رئیس جمهور آلمان را به فراموشی نخواهد سپرد و عفو نخواهد کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه با اشاره به اینکه پارلمان آلمان در روزهای آینده طرحی را درباره وقایع 1915 میلادی ترکیه عثمانی بررسی خواهد کرد ، ابراز امیدواری کرد ، پارلمان فدرال آلمان موضعی سازنده و بی طرفانه اتخاذ و از اقداماتی که می تواند برای مدت طولانی بر روابط دو کشور تاثیر منفی بگذارد ، خودداری کند.