کد خبر: ۸۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۹

فرمانده ارتش لبنان :جنگ با تروریست ها را تا پیروزی کامل ادامه می دهیم

  ژنرال جان قهوجی فرمانده ارتش لبنان تاکید کرد که جنگ با تروریست ها را برای جلوگیری از نفوذ آنها به داخل لبنان و تا پیروزی نهایی ادامه می دهیم.

به گزارش ایرنا ،ژنرال قهوجی در اظهاراتی که روزنامه لبنانی السفیر آن را امروز (شنبه) منتشر کرد، افزود: بخش اطلاعات وامنیت ارتش لبنان در رابطه با کشف باندها و شبکه های تروریستی در روزهای اخیر موفقیت های بزرگی به دست آورده و توانسته است با دستگیری یک باند شامل خطرناک ترین تروریست ها ، توطئه های تروریستی آنها را ناکام بگذارد.

ارتش لبنان در روزهای گذشته موفق شد در استان عکار در شمال این کشور یک باند ترویستی هشت نفره متشکل از تروریست های تکفیری لبنانی و سوری وابسته به داعش و جبهه النصره را متلاشی و اعضای آن را بازداشت کند.

وی در پاسخ به سئوالی تصریح کرد: تردیدی نیست که سختی های زیادی وجود دارد به ویژه اینکه ما با دشمن خبیثی روبه رو هستیم که هیچ رابطه ای با دین نارد و تنها زبانی که متوجه می شود زبان جنگ و خون ریزی است.

فرمانده ارتش لبنان خاطرنشان کرد که این دشمن خبیث و فریبکار مترصد فرصت است تا علیه لبنان دست به اقدام بزند اما من نگران نیستم زیرا نیروهای نظامی لبان اراده بالایی برای ایستادگی ، مبارزه و فداکاری در مقابل تروریست های جنایتکار دارند.

ژنرال قهوجی تاکید کرد: ارتش لبنان از حمایت تمام لبنانی ها برخودار است چرا که ارتش پناهگاهی امنیت بخش و دژی محکم برای حمایت از همه مردم لبنان می باشد.

وی درعین حال گفت: پیروزی تنها گزینه ملت لبنان است و تصمیم ما هم تحقق این گزینه است و می خواهیم توطئه های گروه های تروریستی برای تغییرچهره لبنان و محو تاریخ آن به منظور برپایی امارتی تکفیری بر ویرانه های لبنان را ناکام سازیم.

فرمانده ارتش لبنان با تاکید براهمیت دورماندن نیروهای مسلح و امنیتی لبنان از بازی ها و پرتگاه های سیاسی، افزود: امید و دلبستگی ملت لبنان به نظامیان و ارتش است و ما هم در میدان مبارزه با تروریست ها همراه با شما هستیم و به این مبارزه تا پیروزی نهایی ادامه می دهیم.

ژنرال قهوجی خاطرنشان کرد: تجهیز ارتش لبنان به سلاح، به معنای حمایت مردم از ارتش و اطمینان بین المللی به نقش و توانایی های جنگی آن است.

وی تصریح کرد: پرونده نظامیان لبنانی که توسط گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره ربوده شده اند در راس اولویت های ارتش قرار دارد و این مساله روند مشخصی را طی می کند.

فرمانده ارتش لبنان تاکید کرد: تا زمان آزادی همه نظامیان ربوده شد و بازگشت آنان به آغوش خانواده شان راحت نخواهیم نشست.

داعش و جبهه النصره حدود ده ماه قبل به شهرک عرسال در شمال شرق لبنان و نزدیک مرزهای سوریه حمله کرده و بعداز چند روز اشغال این شهرک با ربودن چند نیروی امنیتی و نظامی به بلندی های عرسال و منطقه القلمون سوریه عقب نشینی کرند.

این دو گروه تروریستی تکفیری تاکنون سه نظامی لبنانی را اعدام کرده و یا سربریده اند.