کد خبر: ۸۲۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۶۲

فردا پایان مهلت انتخاب رشته دکترا


مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که مهلت انتخاب رشته داوطلبان مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 1394 دانشگاه ها ساعت 24 فردا (یکشنبه) ششم اردیبهشت ماه پایان می پذیرد.

حسین توکلی صبح امروز (شنبه) در گفت و گو با ایرنا گفت: آن دسته از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته که تاکنون نسبت به انتخاب رشته آزمون دوره دکتری اقدام نکرده اند ضرورت دارد در این مهلت باقی مانده به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اطلاعیه های منتشره این سازمان نسبت به انتخاب حداکثر 50 کد-رشته محل از میان کد-رشته محل های گروه مربوط اقدام کنند.

داوطلبان لازم است کد-رشته محل های انتخابی خود را به ترتیب اولویت علاقه وارد فرم انتخاب رشته اینترنتی کنند.

به گفته توکلی، تا ساعت 8 صبح امروز (شنبه) پنجم اردیبهشت ماه از تعداد 56 هزار و 740 داوطلب مجاز به انتخاب رشته، تعداد 34 هزار و 450 داوطلب یا به عبارت دیگر حدود 60.72 درصد داوطلبان انتخاب رشته کرده اند.

مجازین به انتخاب رشته ضرورت دارد ضمن دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی از سایت سنجش و مطالعه دقیق دفترچه یادشده و اطلاعیه های منتشره سازمان سنجش، با رعایت تمامی ضوابط نسبت به انتخاب حداکثر 50 کد-رشته محل از میان کد-رشته محل های مورد علاقه خود اقدام و کد-رشته محل های انتخابی را به ترتیب اولویت علاقه مرتب و در مهلت مشخص شده نسبت به ثبت آن ها در فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند.

پس از انتخاب رشته توسط مجازین به انتخاب رشته، گزینش مرحله اول به منظور معرفی اولیه داوطلبان به صورت چند برابر ظرفیت با توجه به ظرفیت پذیرش دانشجو در هر یک از کد-رشته محل های تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو بر اساس نمره کل حاصل از 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل های تراز شده دوره های کارشناسی و ارشد و دیگر ضوابط انجام شده صورت خواهد گرفت.

فهرست اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت کد-رشته محل های مربوط برای شرکت در مصاحبه تخصصی و بررسی سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی مطابق با مصوبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و حداکثر در 5 کد-رشته محل در نیمه اردیبهشت ماه 94 از طریق سازمان سنجش منتشر و برای دانشگاه ها و موسسات ارسال خواهد شد.