کد خبر: ۸۲۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۶۲

دعوت عجیب داعش از پزشکان غربی!

 داعش با انتشار فیلمی درباره خدمات درمانی بیمارستان ها در اماکن تحت اشغال این گروه تروریستی، پزشکان غربی را به پیوستن به داعش تشویق کرد.
 
به گزارش العالم، صفحه های اجتماعی مرتبط با داعش، فیلمی منتشر کردند که هرچند صحتِ انتساب آن به داعش هنوز تایید نشده است، اما شیوۀ فیلم برداریِ آن مشابه فیلم هایی است که پیش از این، داعش منتشر کرده است.
 
این فیلم تبلیغاتی در بیمارستان عمومی رقه در شهر رقه در سوریه که در اشغال داعش است، فیلم برداری شده است.
 
در ابتدای آن یک پزشک، درباره تاسیس وزارت بهداشت در اراضی تحت اشغال داعش صحبت می کند که همه نهادهای درمانی و بیمارستان ها را اداره می کند.
 
پس از آن، پزشکی دیگر، واحد سی. سی. یوی بیمارستان را معرفی می کند و از درمان زخمی های جنگ و تصادفات رانندگی در این واحد خبر می دهد. پزشکِ سوم نیز بخش سونوگرافی را که شامل بخشی برای زنان است، معرفی می کند.
 
در این ویدئو، یک پزشک استرالیایی با معرفی خود با نام "ابویوسف"، ادعا می کند که به منظور "جهاد" به داعش پیوسته است و اکنون در بخش سزارین بیمارستان، به کار مشغول است.
 
وی از پزشکان و پرسنل بیمارستانی در غرب دعوت کرد که به داعش بپیوندند.
 
به گفتۀ "گوردون کوریرا" خبرنگار امور امنیتی شبکه بی.بی.سی؛ داعش، در ویدئوهای وحشتناکی که در آن ها سر قربانیان را می بُرَد، به دنبال ایجاد ترس و وحشت در میان دشمنان خود است، اما این گونه ویدئوها برای تشویق پرسنل پزشکی به پیوستن به داعش تهیه شده است.
 
به گفته کوریرا، داعش می خواهد تاکید کند که اوضاع در مناطق تحت کنترلش عادی است و در آن مناطق خدمات درمانی، فرقِ چندانی با خدماتِ بیمارستان های کشورهای پیشرفته ندارد!