کد خبر: ۸۲۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۳۹

خانزاده: در صورت فحاشي صدبار ديگر هم اين کار را مي کنم!

جام نيوز/ بازيکن جنجالي تيم فوتبال پرسپوليس گفت: «شايد هوادار انتقاد کند و يا صدايش را بالا ببرد، ولي هيچ وقت نمي آيد در سي سانتي صورت بازيکن به او فحش ناموسي بدهد.»
درگيري محمدرضا خانزاده با هوادار پرسپوليس بعد از ديدار با لخويا در قطر، حواشي زياد داشت، او معتقد است که که اين اتفاق يک سناريو از پيش تعيين شده بوده است.
خانزاده در اين خصوص اظهار داشت: «بعد از بازي در آن شرايط و آن گرما و بعد از باخت پرسپوليس با آن نتيجه درخشان، همه بازيکنان در ناراحتي و فشار بوديم. داشتم به سمت رختکن مي رفتم که ديدم شخصي من را صدا کرد و با صداي بلند نسبت به من الفاظي را به کار برد که کاسه صبرم لبريز شد.»
* اگر به خودم توهين مي کرد عصباني نمي شدم
آن شخص به سمت من حرکت کرد و در فاصله سي سانتي به من فحاشي کرد. فکر نمي کنم هيچ کس اجازه بدهد که شخصي به ناموس و خانواده اش توهين کند. يک لحظه ياد خانواده افتادم که وقتي من بازي دارم چطور سر نماز دعايم مي کنند، از کوره در رفتم. اگر به خود من توهين کرده بود برايم مهم نبود، اما اينکه به خانواده و ناموس من فحاشي کرد برايم خيلي سنگين بود.
* باز هم اين کار را مي‌کنم
اگر صد بار ديگر هم کسي به خانواده و ناموس من توهين کند مقابلش مي ايستم. من از همه خواهش مي کنم که اسم هوادار روي اين شخص نگذارند. اين افراد هوادار نيستند! هوادارهاي پرسپوليس همان کساني هستند که يک فصل در بدترين شرايط از تيم حمايت کردند و در بازي هاي آسيايي 100 هزار نفر به استاديوم آمدند و ما را تشويق کردند.
* دست هوادران پرسپوليس را مي بوسم
فکر نمي کنم هيچ مردي در کره زمين باشد که وقتي به ناموسش توهين مي کنند، فقط نگاه کند. من مي خواهم فوتبال نباشد، اگر قرار باشد اينطور به خانواده من بي احترامي شود. در کجاي دنيا يک همچين اتفاقي مي افتد؟! اين شخص هوادار نبود. هوادار واقعي پرسپوليس اينطور رفتار نمي کند. هواداران ما سرمايه هاي فوتبال ما هستند و هميشه تيم را همراهي مي کنند. من دست تک به تک آنهايي را که حامي پرسپوليس هستند مي بوسم.
* خانزاده را قضاوت نکنيد
من متاسفم که مي بينم بعضي از اشخاص با شنيدن بي احترامي اين شخص به من، خانزاده را قضاوت کردند، در حالي که نمي دانستند چه اتفاقي افتاده است. من خدا را دارم هر کسي هم حرفي مي زند، مطمئن هستم که خدا جواب تک تک آنها را مي مي دهد. هيچ وقت يک هوادار چنين برخوردي نمي کند شايد انتقاد کند و يا صدايش را بالا ببرد، ولي هيچ وقت نمي آيد در سي سانتي صورت بازيکن به او فحش ناموسي بدهد.
* در گيري روي سناريو از پيش تعيين شده
من صدر در صد مطمئن هستم که چنين اتفاقي از روي يک سناريو از پيش تعيين شده، انجام شده است. حتي دوربين آنها هم آماده بود و بعد از آن هم با خبرنگاران، مصاحبه کرد. يعني آنها مي دانستد که چون من در بازي تيم ملي اميد به خاطر فحاشي بازيکن حريف به ايران و ايراني ناراحت شده بودم پس آدم متعصبي هستم و اجازه نمي دهم که کسي از خط قرمزهاي من عبور کند. براي همين هم با توهين به خانواده و ناموسم، مي دانستند که من ساکت نمي نشينم. نمي خواهم کار خودم را توجيح کنم، اما هيچ کس حق توهين به ناموس من را ندارد. هوادار واقعي پرسپوليس هرگز چنين کاري نمي کند و من اگر آنها را ناراحت کردم، معذرت مي خواهم و از آنها مي خواهم که من را حلال کنند.
* 48 ساعت بي خوابي
من آن فرد را و همه کساني را که بعد از آن بدون اينکه بدانند چه اتفاقي براي من در قطر افتاده و نسبت به من موضع گرفتند را به خدا واگذار مي کنم. کساني که اينطور با زندگي آدم بازي مي کنند. الان 48 ساعت است که نخوابيدم. نمي دانم چرا بايد به خانواده من توهين شود؟! فوتبال خيلي بالا و پايين دارد و همه بازيکنان گاهي تشويق مي شوند و گاهي هم عليه آنها شعار مي دهند و اين طبيعي است. اما باور کنيد اينکه يک نفر در 30 سانتي شما فحش ناموسي بدهد بعد هم فيلم بگيرد و مصاحبه کند معلوم است که از قبل برنامه ريزي داشته. حتي اگر به خودم فحش داده بود اينقدر ناراحت نمي شدم.
* در پست غير تخصصي، بازده ندارم
نمي توانم در مورد اينکه عملکردم در بازي با لخويا چطور بوده نظر بدهم. فکر مي کنم که آقاي برانکو بايد در مورد اين مساله نظر بدهد. متاسفانه امسال در پرسپوليس مشکلات زيادي داشتيم که نمي خواهم در مورد آنها حرفي بزنم، اما اينکه من با 188 سانتي متر قد لب خط بازي مي کنم، روي عملکرد من تاثير منفي داشته، پست اصلي من هميشه دفاع وسط بوده در کل رده هاي سني تيم ملي و باشگاهي هم هميشه از نونهالان تا بزرگسالان در همين پست بازي کرده ام. فيزيک من و قدرت بدني که دارم در آن پست بهتر جواب مي دهد، اما متاسفانه در پرسپوليس هميشه در چپ و راست و لب خط بازي کردم و فکر مي کنم بازي کردن در پست غير تخصصي ام باعث شده که بازده هميشگي را نداشته باشم.
* هوادارن پرسپوليس در مورد من قضاوت کنند
بعد از بازي من اينقدر ناراحت بودم که سريع به سمت اتوبوس تيم مي رفتم. اصلا با کسي کاري نداشتم. مگر آدم ديوانه است که بي خودي به سمت کسي برود يا درگير شود، اما آن فرد خودش من را صدا کرد و در صورتم به من فحش داد. باورکنيد در آن شرايط هيچ کس حوصله ندارد با کسي حرف بزند چه برسد به اينکه بخواهد درگير شود. من که با کسي کاري نداشتم. اميدوارم مردم و هواداران واقعي پرسپوليس از روي فيلم و صحبت هاي من خودشان در مورد اتفاقي که افتاد قضاوت کنند.