کد خبر: ۸۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۵

مشکل اصلی اشتغال جوانان چیست؟

 معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نبود ارتباط صحیح میان دانشگاه و صنایع را یکی از مشکلات اساسی اشتغال جوانان دانست.

کوروش پرند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی بر اساس دانش، نگرش و مهارت، سطوح مختلف جامعه اعم از جوانان جویای کار، صنوف و صنایع را در برمی‌گیرد و ارتقای این آموزش‌ها بسیاری از موانع مهارت در تولید ملی را برطرف می‌کند.

وی با اشاره به نقش کلیدی آموزش‌های مهارتی در حوزه صنایع و بنگاه‌های تولیدی، گفت: امروز توانایی علمی و مهارتی جوانان ایرانی با پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا برابری می‌کند از این رو برای شکوفایی اقتصادی کشور نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نیروهای جوان کشور در عرصه علم و مهارت هستیم.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در عین حال از نبود ارتباط صحیح میان دانشگاه و صنایع به عنوان یکی از مشکلات اساسی اشتغال جوانان نام برد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را راهی به سوی تبدیل ایده به ثروت دانست و تاکید کرد: نخبگان مهارتی کشور ایده‌های خوبی دارند که اگر به نحو شایسته به کار گرفته شود کشور به ثروت عظیمی دست خواهد یافت.

به اعتقاد پرند، ورود آموزش‌های مهارتی به حوزه‌ های‌تک و فناوری‌های نو بستر اشتغال جوانان را فراهم می‌کند و شغل‌های جدید متناسب با نیازهای جهانی جایگزین می‌شود.