کد خبر: ۸۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۰

گروگان‌گیری برای تصاحب اموال پدربزرگ

 زنی که با همدستی شوهرش پدربزرگ خود را ربوده بود، دستگیر شد و به جرمش اعتراف کرد.

به گزارش شرق، زنی جوان روز ٢٧ فروردین با مراجعه به کلانتری خبر داد پدربزرگ ٩٠ساله‌اش
 به نام مصطفی توسط نوه دختری‌اش به نام مرجان و شوهر او ربوده شده است. پس از تشکیل پرونده، مقدماتی با موضوع آدم‌ربایی به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه ٢٧ تهران، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی مسئول تحقیق دراین‌خصوص شدند.

زن جوان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «پدربزرگم توسط مرجان و شوهر او به نام محمد ربوده شده است تا سند خانه‌ای واقع در منطقه گل‌شهر کرج را به نام آنها کند و ما درحال‌حاضر هیچ‌اطلاعی از آنها نداریم». کارآگاهان با شناسایی محل سکونت مرجان و همسرش در کرج، به این محل رفتند و در تحقیقات اطلاع پیدا کردند آنها بدون تسویه‌حساب با صاحبخانه و بدون اطلاع قبلی، خانه را تخلیه کرده‌اند.

در ادامه تحقیقات مشخص شد پدربزرگ مرجان با ازدواج او و محمد مخالف بود، اما با وجود این، آن دو ازدواج کردند و همین موضوع علت اصلی طردشدن وی از سوی پدربزرگ و دیگر اختلافات مابین آنهاست. کارآگاهان در ادامه تحقیقات، با شناسایی مخفیگاه جدید مرجان و همسرش در خیابان گرگان تهران و با اطمینان از نگهداری پیرمرد در آنجا ساعت ٢٠، روز پنجشنبه هفته پیش ضمن آزادی پیرمرد ربوده‌شده هردو متهم پرونده را دستگیر و برای انجام تحقیقات به اداره یازدهم پلیس آگاهی منتقل کردند.

متهمان در همان تحقیقات اولیه به آدم‌ربایی اعتراف کردند. محمد در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «پدربزرگ همسرم را از در منزلش واقع در منطقه میرداماد سوار ماشین کردیم، بلافاصله او را به محضرخانه‌ای در کرج بردیم و با تهدید برای انتقال اموالش از او وکالت‌نامه گرفتیم». پدربزرگ پس از حضور در پلیس آگاهی درباره نحوه ربایش خود توسط متهمان گفت: «آنها مرا مقابل در منزل به بهانه دیدن دخترم (مادر مرجان) که دچار بیماری سخت شده، سوار ماشین کردند و پس از انتقال به محضرخانه‌ای در منطقه گل‌شهر کرج، یک وکالت‌نامه از من گرفتند تا به‌وسیله آن، تمامی اموال مرا به نام خودشان منتقل کنند».

سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح هردو متهم پرونده به طراحی و اقدام به آدم‌ربایی، قرار بازداشت موقت توسط مقام قضائی صادر شد و متهمان برای انجام تحقیقات‌تکمیلی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.