کد خبر: ۸۲۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۶۳

اشتغال، فرصتی نایاب

 یافتن شغل مناسب هم‌اکنون آن‎چنان سخت و دست‎نایافتنی شده است که می‎توان گفت جزو آرزوهای مردم شده است و همه خانواده‎ها برای فرزندانشان داشتن شغل خوب و مناسب آرزو می‎کنند.

موضوع اشتغال و دستیابی افراد به شغل مورد نظر از اساسی‎‏ترین نیازهای یک جامعه محسوب می‎شود، یکی از اهداف کلان توسعه در اغلب کشورها و از جمله کشور ما، کاهش بیکاری و توسعه فعالیت‎های شغلی است.

بیکاری به عنوان یک پدیده مخرب اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی مطرح بوده و برطرف کردن آن همواره، از جمله دغدغه‎های اساسی برنامه‎ریزان بوده است، بیکاری حال یکی از نامطلوب‎ترین پدیده‎های اقتصادی و اجتماعی است که پیامدهای منفی و ناگواری را در زمینه‎های مختلف به‌دنبال دارد.

بزرگترین مشکل لرستان بیکاری بوده و پرداختن به بخش اشتغال در لرستان از ضروریات است.

«مسلم پورقاسمیان»، معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد در این‌باره می‎گوید: واحدهای تولیدی شهرستان بروجرد در صورت ایجاد هر فرصت شغلی و جذب هر نفر 700 میلیون ریال تسهیلات بانکی دریافت می‌کنند.

وی افزود: مدت بازپرداخت این تسهیلات بانکی پنج تا شش سال است.

معاون استاندار لرستان با بیان این‌که نرخ سود این تسهیلات، 10 تا 11 درصد است و در اختیار کارفرمایان قرار می‎گیرد، اظهار کرد: فرمانداری ویژه بروجرد آمادگی دارد تا برای اشتغال 10 هزار نیرو تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی ارائه دهد.

فرماندار ویژه بروجرد با بیان این‌که توسعه‌ی واحدهای صنعتی بروجرد و برطرف کردن مشکلات آنها در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید با درایت، ارتباط با جهان را در دستور کار دارد و این موضوع می‎تواند به اشتغال و سرمایه‎گذاری کمک کند.

پورقاسمیان گفت: متأسفانه دولت‎های گذشته در زمینه‌ی ارتباط با دنیای خارج خوب عمل نکردند که این موضوع مشکلات زیادی در بخش اشتغال و سرمایه‎گذاری در کشور بوجود آورد.

«کامران فرشید»، رئیس اداره‌ی تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: ادارات شهرستان بروجرد ایجاد 3043 فرصت شغلی را در سال گذشته تعهد داده بودند که 87.6 درصد آنها تحقق یافت.

وی افزود: 272 طرح از مجموع تعهد اشتغال شهرستان بروجرد به دلیل بالا بودن سود بانکی و مشکلات سرمایه‎گذاران با بانک‎ها محقق نشده‎اند.

رئیس اداره‌ی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: سود بالای بانکی مشکلاتی را برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده است که باید در این خصوص چاره‎اندیشی شود.

*ایسنا