کد خبر: ۸۲۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۳

تجاوز جنگنده‌های سعودی به یمن ادامه دارد

 رسانه ها از صدای چند انفجار مهیب در پی تازه ترین حملات جنگندهای متجاوز سعودی به صنعا خبر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «الموئمر نت»، جنگندهای متجاوز سعودی بامداد امروز (یکشنبه) صنعا پایتخت یمن را بمباران کردند.

در این حمله منطقه «فج عطان» و «دارالرئاسه» و اردوگاه «الحفاء» در منطقه «نقم» در چندین نوبت بمبارن و صدای انفجارهای پی در پی در مناطق مختلف پایتخت شنیده شد.

برخی از ساکنان پایتخت گفتند که انفجار ناشی از بمبارانها باعث شکستن شیشه و تخریب پنجره ها شده است. تاکنون میزان تلفات جانی ناشی از حملات جنگنده های سعودی مشخص نشده است.

تجاوز عربستان به یمن وارد دومین ماه خود شده است؛ هرچند که آن کشور چند روز پیش از پایان حملات خبر داده بود.

پایگاه خبری «براقش نت» نیز از بمباران هوایی صنعا توسط جنگندهای سعودی در ساعات اولیه بامداد امروز و شنیده شدن صدای انفجارها همزمان با آتش پدافند هوایی خبر داد.

العالم نیز شنبه شب از حمله جنگنده های سعودی به یمن خبر داد و گفت که در این حملات، مخازن آب «الحوبان» در تعز، منطقه «المعاشیق» در عدن و مرکز ناحیه «الرضمه» در «إب» هدف قرار گرفته است.

شبکه المسیره نیز از پرواز جنگنده های سعودی بر فراز مناطق حیدان، الظاهر، رازح و شدا در استان صعده خبر داد.

جنگنده های سعودی همچنین کامیون های حامل مواد غذایی در جاده «الوهط - لحج» را هدف قرار دادند. پایگاه نظامی «ضبعان» و «خالد» نیز در «المخا» در تعز بمباران شدند.

همچنین گزارش شده سعودی ها با حمله به مناطق مرزی یمن، سرمایه های مردم را هدف قرار می دهند.

شبکه خبری المیادین نیز گزارش داد که حملات موشکی، توپخانه ای و هوایی ارتش سعودی در مناطق «میدی» و «عبس» در استان «حجه» واقع در غرب یمن به هیچ چیز از جمله مزارع انبه رحم نکرده است. در این حملات 20 مزرعه به کلی از بین رفته و منازل کشاورزان نیز تخریب شده است. به دنبال این حملات، کشاورزان مناطق را ترک کرده ا ند.

در حملات سعودی ها، مزارع پرورش حیوانات و منابع تولید برق از انرژی خورشیدی نیز هدف قرار گرفتند و خسارات زیادی به روستاییان وارد شد.

عربستان پایان هفته گذشته (چهارشنبه) پس از 27 روز تجاوز هوایی به غیرنظامیان و کشتار مردم بی دفاع یمن، از پایان عملیات نظامی در آن کشور خبر داد، اما دو ساعت پس از اعلام این آتش بس، هواپیماهای سعودی چندین بار اردوگاه الاستقبال در شمال صنعا و دیگر مناطق یمن را هدف قرار دادند.

جنگنده های عربستانی به کمک ارتش 9 کشور عربی منطقه به غیر از عمان، از ششم فروردین و به بهانه حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن اقدام به بمباران مناطق مسکونی و تاسیسات حیاتی آن کشور کردند که بر اثر آن تاکنون حدود سه هزار شهروند یمنی کشته و چندین هزار نفر زخمی شده اند.