کد خبر: ۸۲۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۷

برنامه دولت برای کاهش ۴ فقر در کشور

 وزیر رفاه با انتقاد از توزیع یارانه‌ها با مکانیزمی که در گذشته نه اشتغال و نه تولید ایجاد کرد، از برنامه‌های دولت برای کاهش ۴ فقر درمان، مسکن، آموزش و غذا در کشور خبر داد.

به گزارش تسنیم، علی ربیعی در همایش هفته سلامت که وزرای بهداشت و آموزش و پرورش نیز حضور داشتند، اظهار داشت: دولت برای 4 فقر درمان، مسکن، آموزش و غذا برنامه دارد. بر این اساس در سال 94 برخی از این برنامه‌ها مانند مسکن اجتماعی و کاهش بی‌سوادی رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به دو نوع سیاست رفاهی که مبتنی بر تولید محور و توزیع است، نسبت به توزیع یارانه‌ها با مکانیزمی که در گذشته صورت پذیرفت انتقاد کرد و افزود: مثلاً چند روز پیش یک فردی معترض بود که چرا یارانه‌اش قطع شده است و وقتی پیگیری کردم متوجه شدم یک خودروی 200 میلیون تومانی دارد و علت اعتراض خود را نیز این طور عنوان می‌کرد که این حق امام زمانی من است که من نمی‌دانستم حق امام زمانی یعنی چه که بعداً متوجه شدم در گذشته کسی این مساله را گفته بود.

ربیعی با تشریح سیاست‌های رفاهی برای توانمند کردن افراد عنوان کرد: باید حداقل یک شغل برای هر خانواده‌ای ایجاد شود این استراتژی اساسی ماست. در حالی که ما شاهد آن هستیم در گذشته با بدترین نوع توزیع رفاهی باعث فقیر کردن جامعه شدند و همین امروز هم ما در دام مسیر هدفمندی یارانه‌ها قرار داریم زیرا این یارانه‌ها نه شغلی ایجاد کرد و نه به تولید کمک کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت:‌ این بار سیاست‌های توزیع در کنار تولید جلو خواهد رفت، امام راحل و رهبران ما نیز آرزویشان این بود که سفره‌ای بدون کالری پهن نشود، در حالی که در گذشته اگر 100 واحد یارانه پرداخت شد، 100 واحد تورم ایجاد شد، در حالی که سعی می‌کنیم در سال جدید حتی 2 واحد تورم را نسبت به سال 93 کاهش دهیم.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت رفاه و دولت برای توزیع غذای ارزان برای اقشار آسیب‌پذیر به تغذیه کودکان زیر 6 سال، خانواده‌های دارای فرزند زیاد، چندقلو، زنان باردار و یک وعده غذای گرم به کودکان در روستاها اشاره کرد و افزود: خوشبختانه توانستیم بودجه امنیت غذایی را در هدفمندی یارانه‌ها مصوب و بگنجانیم.