کد خبر: ۸۲۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۷

هاینونن: ایران به زودی به یک قدرت هسته ای جهانی تبدیل خواهد شد

  کارشناس ارشد آژانس بین المللی انرژی اتمی که در سالهای گذشته بارها برای بازرسی از مراکز هسته ای، به ایران سفر کرده، گفت: ایران پس از امضای توافقنامه هسته ای با گروه 1+5 به یک قدرت مهم هسته ای در جهان تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، اولی هاینونن از معاون سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی و استاد دانشگاه هاروارد در سفر به کویت در نشستی با عنوان 'فرصت ها و تهدیدها، در سایه تغییرات ژئوپلیتیک منطقه' با اشاره به بیانیه هسته ای سوییس افزود: کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در سفرهای متعدد به ایران، بازرسی هایی را از مراکز هسته ای این کشور انجام داده اند.

وی اضافه کرد: معتقدم ایران در مذاکراتی که با آمریکا و همپیمانانش داشته، می تواند به یک قدرت برتر هسته ای تبدیل شود.

وی با اشاره به مفاد بیانیه هسته ای سوییس، گفت: آمریکا و همپیمانانش بر اساس این بیانیه حق ایران برای غنی سازی اورانیوم را به رسمیت شناخته اند و چرخه سوخت هسته ای بطور کامل در این کشور حفظ خواهد شد.

هاینونن خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با مدیریت موفق خود و ایستادگی در برابر تحریم ها، توانست توانمندی های هسته ای را حفظ کند و به عنوان یک عضو ان پی تی، اکنون از انرژی هسته ای استفاده می نماید.

نشست فرصت ها و تهدیدها، در سایه تغییرات ژئوپلیتیک منطقه، امروز به حضور کارشناسان و برخی مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی در کویت برگزار شد.