کد خبر: ۸۲۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۷۶۹

دعا کنید باران نبارد!

 نگرانی های مسئولان فدراسیون شنای ایران برای تعمیر و تجهیز استخر 9 دی شیرودی در فاصله یک ماه مانده تا آغاز مسابقات توسعه جهانی واترپلو ادامه دارد تا جایی که رئیس فدراسیون شنا برای حفظ آبروی ایران آرزو می‌کند باران نبارد!

به گزارش شفقنا، پنجمین دوره مسابقات توسعه جهانی واترپلو در روزهای سوم تا هشتم خرداد سال جاری به میزبانی تهران برگزار می‌شود.

حضور 12 تیم از چهار قاره جهان در تهران اتفاقی است که کمتر در تاریخ ورزش‌های گروهی کشور سابقه داشته است.

اما با وجود گذشت چهارماه از تاریخ اعلام خبر این میزبانی، همچنان مشکلات بسیاری فدراسیون شنای ایران را تهدید می‌کند. در حالی که فوتبالیست‌ها، والیبالیست‌ها و ورزشکاران بسیاری از رشته‌ها با وجود قراردادهای میلیاردی باشگاه‌ها، در غوغاسالاری رسانه‌ای همچنان وعده پاداش‌هایشان را طلب می‌کنند، هزینه یک میلیارد تومانی این میزبانی هنوز تامین نشده است.

از سوی دیگر، مشکلات فنی و سخت‌افزاری استخر 9 دی مجموعه ورزشی شهید شیرودی تهران به عنوان محل اصلی برگزاری مسابقات در فاصله یک ماه مانده تا شروع بازی‌ها برطرف نشده است؛ به طوری که محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، در مصاحبه‌ای بزرگ‌ترین آرزویش را نباریدن باران در در روز های مسابقه عنوان کرد؛ چرا که همچنان این نگرانی وجود دارد که در صورت بارش باران، سقف استخر 9 دی مجموعه شهید شیرودی چکه یا ریزش کند!

حتی تصور سرازیر شدن آب در جریان یک دوره مسابقه جهانی در تهران، تهدیدی است که می‌تواند تمام فرصت‌های میزبانی را از بین ببرد. با این حال مشخص نیست که چرا مسئولان بلندپایه وزارت ورزش و جوانان و همچنین سازمان تجهیز در این خصوص اقدامی نمی‌کنند.

خبرهای رسیده حاکی از آن است که هنوز استخر روباز مجموعه شیرودی که به عنوان محل تمرین تیم‌ها در نظر گرفته شده نیز تجهیز نیست. این استخر که زمانی بستر درخشش قهرمانان نامی ایران بوده، در سال‌های گذشته تعطیل شده و حالا با خرابی‌های بسیاری در تاسیسات به سر می‌برد.

در حالی که روزشمار معکوس برای آغاز مسابقات جهانی در تهران آغاز شده است و تنها 29 روز تا آغاز مسابقات باقی مانده است، مسئولان وزارت ورزش و سازمان تجهیز، مجوز بهره‌برداری از استخر روباز را به فدراسیون شنا نداده‌اند.

در مسابقات توسعه جهانی واترپلو که در دهه اول خردادماه سال جاری برگزار می‌شود، 12 تیم از چهار قاره جهان حضور دارند. کاروان‌های ورزشی از گوشه و کنار جهان به تهران می‌آیند تا فضای فرهنگی کشور را رصد کنند. همچنین نمایندگان رسانه‌ای از شرق و غرب جهان، این مسابقات را زیر نظر خواهند داشت. در این شرایط سوراخ‌های سقف استخر 9 دی و کف استخر روباز شیرودی تهران ممکن است آبروی ورزش و کشور را ببرد.

متاسفانه سوراخ استخرهای ایران ممکن است در حالی سر باز کند که در سال‌های اخیر، مسئولان سازمان تجهیز و وزارت ورزش همواره روی مشکلات سخت‌افزاری سرپوش نهاده‌اند. نمونه بارز این موضوع، ممنوعیت ورود خبرنگاران به استخر تمرین استادیوم آزادی است. این استخر که درست به فاصله چند متری از استخر مسابقه قهرمانی آزادی تهران قرار دارد، به محلی برای زندگی انواع حیوانات از جمله روباه تبدیل شده است. متاسفانه چند سال قبل مسئولان وقت فدراسیون، این استخر را به همراه سونا و ... برای بازسازی تخریب کردند اما هیچ گاه بازسازی انجام نشد.

گونی‌های سیمان، کاشی‌های شکسته و تل‌های شن و ماسه در این استخر تلنبار شده است. این در حالی است که حراست مجموعه ورزشی شهید آزادی در سال‌های اخیر مانع از فعالیت خبرنگاران به‌ویژه رسانه های تصویری در این خصوص می‌شود. سرپوش نهادن مسئولان روی خرابی‌های استخر قهرمانی آزادی تهران موجب فرسوده‌تر شدن این مجموعه شده است؛ به طوری که بزرگ‌ترین استخر قهرمانی و استاندارد کشور که روزی محل برگزاری بازی‌های آسیایی بود، امروز بعد از 41 سال نتوانست میزبان مسابقات توسعه واترپلوی جهان باشد. از این‌رو این مسابقات در استخر 9 دی شهید شیرودی برگزار می‌شود.

مسابقات واترپلو توسعه جهانی (فیناترافی) تهران از سوم تا هشتم خرداد ۱۳۹۴ در استخر بین‌المللی ۹ دی شیرودی برگزار می‌شود. سرمربی تیم ملی در این مسابقات سیروس طاهریان است. وحید رضایی و علیرضا شهیدی‌پور هم به عنوان مربی و مربی دروازه‌بانان، وی را در امر هدایت ملی‌پوشان همراهی می‌کنند.

تیم ملی ایران برای حضور پرقدرت در این رقابت‌ها از اسفندماه سال گذشته تمرینات متمرکز خود را در استخر ۹ دی آغاز کرده است.