کد خبر: ۸۲۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۹۳۵

تصاویر : ۱۰مخترعی که با اختراع خود کشته شدند

 هر اختراع فرزند مخترع خود است. مخترعان، زمان، انرژی و منابع خود را کاملاً به چیزی اختصاص می‌دهند که باور دارند نتیجه‌ی خلاقیت و نبوغشان است،اما این نتیجه نبوغ گاهی به مرگ خود مخترع منتهی می شود.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، هر اختراع فرزند مخترع خود است. مخترعان، زمان، انرژی و منابع خود را کاملاً به چیزی اختصاص می‌دهند که باور دارند نتیجه‌ی خلاقیت و نبوغشان است.

این مرگ‌ها یا نتیجه‌ی مستقیم آن اختراع بوده است  و یا اختراع به شکلی غیر ‌مستقیم موجب مرگ مخترع شده است (مثلاً با قرار گرفتن مخترع در معرض عناصر آسیب رسان در آزمایشگاه و یا با عفونت‌های کشنده‌ای که در حین اختراع تصادفاً مخترع را در گیر می‌کند و یا نقص در عمل کرد اختراع)

 فهرست معروفترین مخترعانی است که توسط اختراع خود کشته شده‌انددر زیر آورده شده است:

فرانز ریشلت اهل اتریش اختراع او چتر نجات بود که در سال 1912 برای نشان دادن طرز کاراختراعش از برج ایفل پرید و این باعث مرگش شد.

هانلی  هوراس لاوسون آمریکایی مخترع  زیردریایی ای با نام اچ. ال هانلی که در سال 1863 در دومین تلاش نا موفق برای استفاده از زیر دریایی‌اش کشته شد.



 
 توماس اندروز ایرلندی سازنده‌ی کشتی تایتانیک که در سال 1912 زمانی که تایتانیک در اولین سفر خود غرق شد، کشته شد.



کارل سسک  کانادایی مخترع کپسول اب که در سال 1985 زمانی که کپسولش در آزمایش دوم واژگون شد، زخمی شد و از شدت جراحات در گذشت.



مکس والیر آلمانی مخترع موتور موشک با سوخت مایع  که یکی از موتور‌های سوخت مایع روی میز آزمایشش منفجر شد و همین باعث مرگ او شد.



ماری کوری لهستانی مخترع  رادیوم، پلوتونیوم و نظریه‌ی رادیواکتیویته که در سال 1934 به دلیل قرار گرفتن مدام در معرض عناصر رادیواکتیو به آنمی آپلاستیک دچار شد و فوت کرد.



ویلیام بولاک آمریکایی مخترع ماشین چاپ چرخشی که در سال 1867 پایش در ماشین گیر کرد، دچار قانقاریا شد و 4 روز بعد  فوت کرد.



اوتو لیلینثال آلمانی مخترع گلایدر (هواپیمای بی موتور) که زمانی که گلایدرش در حین پرواز ارتفاع کم کرد، از ارتفاع 56 فوتی (17 متری) سقوط کرد و کشته شد.



اورل ولایکو  رومانیایی مخترع هواپیمای ولایسو 2 که از هواپیمایش در کوه‌های کارپات سقوط کرد، کشته شد.



   جیمی هسلدن بریتانیایی مخترع  گیروبایک سگوی (نوعی دوچرخه که چرخ جلوی آن طوری ساخته شده که به حفظ تعادل کمک می‌کند) زمانی که دوچرخه اش تعادلش را از دست داد از صخره‌ای با ارتفاع 80 فوت سقوط کرد و مرد.