کد خبر: ۸۲۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۵

کلاهبرداری 11 میلیاردی از عتیقه دوستان

 رئیس پلیس آگاهی مازندران از دستگیری فردی که اقدام به کلاهبرداری 11 میلیارد ریالی از دوستداران اشیای عتیقه کرده بود، خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، سرهنگ محمد عظیمی در این‌باره گفت: چندی پیش خبری مبنی بر فعالیت فردی 45 ساله با هویت معلوم در سطح شهرستان آمل به دست مأموران رسید و در جریان تحقیقات اولیه مشخص شد که این فرد به بهانه فروش اشیاء عتیقه و قیمتی اقدام به کلاهبرداری میلیاردی از مشتریان این اشیاء کرده است.

وی با بیان اینکه اغلب مالباختگان و طعمه‌های این فرد از افراد پولدار و با تمکن مالی بالا بودند، افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی در تحقیق از مالباختگان متوجه شدند که متهم پس از شناسایی طعمه های خود، با ارائه چند سکه طلا به عنوان نمونه مدعی شده که تعداد زیادی از این سکه‌ها را در اختیار دارد و با این افراد وارد معامله‌های چند صد میلیونی و حتی میلیاردی شده و درفرصتی مناسب با همدستی افراد دیگر ضمن سرکیسه کردن مشتریان، پولهای نقد و سکه های طلا را به جیب زده ومتواری شده است.

عظیمی ادامه داد: ماموران با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی محل اختفای متهم را در منزل یکی از اقوامش شناسایی و پس از هماهنگی قضائی و در یک عملیات غافلگیرانه، وی را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

رییس پلیس آگاهی مازندران با اشاره به بازجویی از متهم اظهارکرد: متهم در جریان تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس، ضمن اقرار به بزه انتسابی به دو فقره کلاهبرداری از مشتریان اشیاء عتیقه به ارزش 11 میلیارد ریال اعتراف کرد.

عظیمی با بیان اینکه برای متهم پرونده‌ای تشکیل شد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، تحویل مرجع قضائی شد و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

رئیس پلیس آگاهی مازندران با تاکید بر اینکه خرید و فروش و قاچاق اشیاء عتیقه جرم محسوب می‌شود، به شهروندان و افرادی که قصد خرید و فروش اشیاء عتیقه را دارند، توصیه کرد: ضمن خودداری و عدم شرکت در این معاملات که فی نفسه جرم محسوب می شود، مراقب افراد شیادی که به بهانه فروش اشیاء عتیقه به اعمال مجرمانه ای چون کلاهبرداری، سرقت و قتل دست می زنند، باشند، کمااینکه چندی پیش نیز در پرونده‌ای جداگانه در چنین معامله ای در شهرستان بابل،دو شهروند به قتل رسیدند و قاتل به بهانه فروش اشیاء عتیقه، دو مشتری اشیاء عتیقه را به منطقه ای جنگلی برده و پس از کشتن آنان به ضرب گلوله ، 150 میلیون ریال وجه نقد همراه مقتولان را سرقت کرد که البته با تلاش ماموران پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شد.
*ایسنا