کد خبر: ۸۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۸۹۰

ولایتی: عربستان در حد و اندازه ای نیست که ما برای ورود هواپیمای مان به یمن از آنها اجازه بگیریم

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران گفت: فضای یمن متعلق به مردم یمن است و اگر کسی خواست وارد یمن شود، از حکومت یمن و دست‌اندرکاران یمنی اجازه می‌گیرد.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران گفت: فضای یمن متعلق به مردم یمن است و اگر کسی خواست وارد یمن شود، از حکومت یمن و دست‌اندرکاران یمنی اجازه می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با "یاسین رواشده" رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک بوسنی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه طرح دوفوریتی در زمینه هسته‌ای در مجلس وجود دارد که برخی تحلیل‌ها می‌گویند این نشانه دو دستگی و باعث تضعیف تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای است و تحلیل دیگری می‌گوید این طرح پاسخ به کنگره آمریکاست، نظر شما چیست، اظهار داشت: در بین ملت ما هیچ نوع تفرقه‌ای در خصوص مسائل کشور وجود ندارد بلکه در مسائل سیاسی، ملت ما همه متحد هستند و پشت سر مقام معظم رهبری هستند و آنچه که دیگران تبلیغ می‌کنند، توهم آنها است که امید دارند که در ایران بین مردم ایران و قوای سه‌گانه تفرقه ایجاد شود.
 
وی افزود: در جهان سوم و کشورهای اسلامی هیچ کشوری پیدا نمی‌کنید که انسجام ملی جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد و آنچه ما در طی سال‌های بعد از انقلاب دستاورد به دست آورده‌ایم، یکی از علل آن انسجام ملی است.

ولایتی افزود: هر دستگاه، ارگان و قوه‌ای به وظایف خود عمل می‌کند و هیچ نشانه تفرقه نیست. بلکه هر قوه‌ای از قوای سه‌گانه وظایف خود را انجام می‌دهند و در چارچوب اختیارات قانونی خود اقدام می‌کنند اما هیچگاه در کشور، تصمیم‌گیری‌های اساسی دچار تفرقه نمی‌شود زیرا کلام مقام معظم رهبری و تصمیم ایشان در کشور فصل‌الخطاب است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مذاکره‌کنندگان ما مذاکرات خود را با قوت انجام می‌دهند همانطور که در گذشته انجام دادند و ما از اینکه آنها روحیه آنها تضعیف شود، هیچ نگران نیستیم. بلکه آنها کار خود را انجام می‌دهند و مجلس هم کار خود را می‌کند.

وی تصریح کرد: هیچگاه این نوع حرکات موجب تفرقه میان ملت ما نمی‌شود.

ولایتی در خصوص دیدار با رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس اظهار داشت: قرار بر این است که مرکز تحقیقات استراتژیک با دیگر مراکز پژوهشی همکاری‌های نزدیکی داشته باشد و بتوانیم هم‌افزایی داشته باشیم و دوباره کاری نکنیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ما می‌خواهیم تلاش کنیم کارهایی که در مراکز مختلف پژوهشی می‌شود، با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشد و کارهای تکراری صورت نگیرد و اگر هم تکرار می‌شود در تکمیل یکدیگر باشد.

وی گفت: وظیفه ما این است که کارهای تحقیقاتی و پژوهشی را انسجام دهیم ولی معنای آن نیست که دیگر مراکز پژوهشی کارهای خود را تعطیل کنند بلکه باید با قوت کار خود را ادامه دهند و ما هر نوع کمکی به عنوان مرکز تحقیقات استراتژیک بتوانیم به دیگر مراکز کنیم، دریغ نخواهیم کرد و آنها هر پیشنهادی که در زمینه کار پژوهشی در جهت خط‌دهی استراتژیک به مجریان کشور داشته باشند، ما کمک خواهیم کرد.

ولایتی در پاسخ به این پرسش که مقامات عربستانی اعلام کردند که هواپیماهای ایرانی برای ورود به یمن باید از عربستان مجوز بگیرند و سازوکار مجوز فقط در دست ما است، افزود: این ادعا بی‌جاست و مردم یمن صاحب اختیار یمن هستند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: هیچ کشور دیگری تحت هیچ نامی حق ندارد که در امور داخلی یمن و دیگر کشورهای مستقل جهان دخالت کند. بنابراین فضای یمن متعلق به مردم یمن است و اگر کسی خواست وارد یمن شود، از حکومت یمن، دست‌اندرکاران و حاکمان یمنی اجازه می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در عصر استعمار ممکن بود که یک کشور استعمارگر چنین سخنی بگوید. نه امروز عصر استعمار است و نه آن کشوری که ادعا کرده در این حد و اندازه است که چنین ادعاهایی بکند.