کد خبر: ۸۲۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۶۴۹

خطري بزرگ از بيخ گوش دختران ايران گذشت/ هتلي که ويران شد!

  تيم فوتبال دختران زير ۱۴ سال ايران که براي حضور در فستيوال آسيايي در کشور نپال حضور داشت، از خطر زلزله اين کشور و پس لرزه‌اي که باعث ويراني هتل محل اقامت‌شان شد، جان سالم به در بردند.

انتخاب‌هاي عجيب کنفدراسيون فوتبال آسيا براي ميزباني نزديک بود کار دست همه بدهد. زلزله هفت و نه دهم ريشتري نپال که اين روزها توجه جهان را به خود جلب کرده نزديک بود، در فوتبال هم تراژدي به بار بياورد.

تيم فوتبال دختران زير ۱۴ سال ايران که براي حضور در فستيوال آسيايي در کشور نپال حضور داشتند، با برگزاري 2 شکست و دو پيروزي به ديدار رده‌بندي رقابتها راه پيدا کرده بودند و بازي آخرشان مقابل هند بود که مسابقات به دليل زلزله تعطيل شد و تيم‌ها به کشورهايشان برگشتند.


طبق اعلام سايت برنامه نود، البته از بخت خوب تيم‌ها، زماني که زلزله آمده بود، تيم‌ها در زمين‌هاي تمريني و فضاي باز حضور داشتند و در هتل نبودند چراکه هتل با خاک يکسان شده بود. البته اگر تيم‌ها در زمان زلزله در هتل حضور بودند، ممکن بود اتفاقات بدتري هم بيفتد.

در هر حال کميته پزشکي کنفدراسيون فوتبال آسيا، وارد کار مي‌شود و به فدراسيون فوتبال نپال دستور مي‌دهد پزشکاني را به محل برگزاري تمرينات و هتل با خاک يکسان شده بفرستد. چراکه به غير از ايران، هيچ تيم ديگري پزشک نداشته و دختران نونهال درحالي که يک‌بند اشک مي‌ريختند و ترسيده بودند، وضعيت عجيبي پيدا کرده بودند. تنها جايي که از هتل سالم مانده بود، لابي هتل بود و نيروهاي امداد وسايل مسافران بخت برگشته هتل را به آنهايي که زنده مانده بودند، پس مي‌دادند.

زماني که تيم‌ها به هتل برمي‌گردند، هم تيم ايران را به داخل لابي هتل مي‌برند که دکتر بهار حسن‌ميرزايي، پزشک تيم ملي نونهالان به برگزار‌کنندگان معترض مي‌شود که چرا بازيکنان تيم نونهالان را در لابي هتل و در فضاي بسته اسکان داده زيرا هر لحظه امکان پس‌لرزه وجود دارد و بايد تيم نونهالان ايران هم به بيرون از هتل انتقال پيدا کنند. اين اتفاق به اين دليل افتاد که پزشک تيم دختران همراه با تيم اعزام شده بود و به خوبي از قوانين آگاهي داشت.

دختران فوتباليست تيم نونهالان ايران که در حالت شوک به سر مي‌بردند، به بيرون از لابي درب و داغان هتل انتقال داده مي‌شوند و در محوطه اسکان مي‌يابند. در همين لحظه يک پس‌لرزه ديگر اتفاق مي‌افتد و بخش ديگري از لابي هتل ريزش مي‌کند و اعضاي تيم نونهالان براي دومين بار شانس مي‌آورد. در واقع آنها از نپال جان سالم به در بردند.

کاروان تيم دختران نونهال ايران ساعت ۹ صبح روز يکشنبه و با پروازهاي اضطراري کاتماندو را با پرواز قطري به سمت تهران ترک کرده و ساعت ۴:۳۰ بامداد امروز وارد تهران شدند. جالب اينجاست که در فرودگاه کاتماندو، همان خانم دکتر، جان يک نپالي را با CPR نجات داده است

*مهر