کد خبر: ۸۲۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۵۶

تصاویر : باهوش ترین حیوانات دنیا

 دنیای حیوانات بسیار پر رمز و راز وجالب است. اغلب حیوانات توانایی‌های ویژه‌ای دارند، اما سطح هوش آنها بسیار متفاوت است و تنها منحصر به گونه‌ خاصی نیست.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، در میان حیوانات می توانیم موارد عجیبی پیدا کنیم که برخی از آن ها به رنگ یا شکل و ظاهر حیوانات مربوط است ،اما آن ها استعدادهایی نیز دارند که ما از ان ها بی خبر هستیم. از آنجایی که حیوانات تمامی کارهای خود را از رو غریزه انجام می دهند شاید بپندارید که چیزی به نام هوش در آن ها وجود ندارد اما در ادامه با هم باهوش ترین حیوانات دنیا را بررسی می کنیم:

1-شامپانزه



شامپانزه باهوش‌ترین جانور حیات وحش است. این گونه میمون به طور گروهی زندگی می‌کند و قادر به استفاده از ابزار برای دستیابی به غذا و حتی دفاع از خود است.

2-فیل



فیل‌ها نیز از جمله باهوش ترین حیوانات هستند. این جانور غول پیکر از حافظه‌ای فوق‌العاده برخوردار است. فیل‌ها به صورت گروه خانوادگی که همه تحت فرمان مسن‌ترین فیل ماده هستند، زندگی می‌کنند.

3-دلفین



 دلفین‌ها از طریق امواج صوتی قادر به ارتباط با یکدیگر بوده و دارای حس همکاری قوی هستند. در عین حال، دلفین از حس درک نسبت به خود و سایرین برخوردار است و این توانایی‌ها موجب شده که کوسه‌ها حتی کوسه سفید، شکارچی مطلق اقیانوس‌ها، از برخورد با دلفین‌ها اجتناب کنند.

4-گوسفند



ضریب هوشی گوسفندان در به خاطر آوردن آنچه برای آنها رخ داده است باورکردنی نیست. براین اساس گوسفندان در به خاطر آوردن چهره‌های قدیمی که با آنها بوده‌اند نظیر چوپان‌های گله و نیز خودگله‌ای که با آن بوده‌اند، قدرت شگفت‌آوری دارند و براحتی صاحبان قبلی و مکان سابق خود را تشخیص می‌دهند.

5-موش صحرایی



هوش موش صحرایی بیش از هر چیز به حس بویایی بسیار قوی و دقیق این جانور ارتباط دارد.

6-طوطی



طوطی  باهوش‌ترین پرنده است. این طوطی قادر به تشخیص رنگ‌ها بوده و با آموزش می‌تواند در پاسخ به پرسش‌ها بیش از 300 جمله مربوط را بگوید.

7-سگ



8-خوک



9-کبوتر



10-هشت پا



 اختاپوس در هر بازویش دارای یک مغز کوچک است که به جانور امکان می‌دهد هماهنگی فوق‌العاده‌ای در اندام‌هایش داشته باشد. این جانور در برابر مسائل پیچیده می‌تواند به سرعت واکنش نشان داده و آنها را از سر راه بردارد.