کد خبر: ۸۲۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۶

ناکامي داعش در اطراف کرکوک

 تلاش ناکامِ تروريست هاي داعش براي شکستن محاصره و رهايي از نيروهاي بسيج مردمي در اطراف شهرستان البشير در جنوب کرکوک، به هلاکت ده ها تن از داعشي ها انجاميد.

پس از آزادسازي چندين منطقه و روستا در جنوب کرکوک، عناصر داعش ناچار شدند تا "البشير" عقب نشيني کنند؛ اما طي هفته هاي گذشته در همين منطقه محاصره شده، و متحمل خسارت هاي سنگيني شدند.

به همين سبب تروريست هاي داعش، براي شکستن محاصره همقطاران خود در اين شهر، از سه محور و با انواع سلاح ها به آن يورش بردند؛ و سعي کردند شکافي در سد محاصره نيروهاي بسيج مردمي ايجاد کنند. اما نيروهاي مردمي حملۀ داعشي ها را خنثي کردند و خسارت هاي سنگين جاني و تجهيزاتي به آن ها وارد کردند.

"ابوثائر البشيري" فرمانده تيپ 16 نيروهاي بسيج مردمي گفت: عناصر داعش نيمه شب به نيروهاي ما حمله کردند اما علاوه بر خنثي شدن اين حمله، ده ها تن از عناصر داعش به هلاکت رسيدند.

نيروهاي مردمي، همچنين در منطقه "تل الاحمديه" در جنوب شرقي البشير پيشروي کردند، و عناصر داعش، هنگام فرار خودروهاي زره پوش و جنگ افزارهاي سوختۀ خود را بجا گذاشتند.

يکي از نيروهاي مردمي گفت: عناصر داعش، درصدد گرفتنِ تل الاحمديه بودند اما نيروهاي مردمي آن ها را زير پا له کردند، و جنگ افزارهايشان را به آتش کشيدند.

در اين درگيري، بيش از 40 تن از عناصر داعش به هلاکت رسيدند و از نيروهاي مردمي فقط يک نفر به شهادت رسيد و هفت تن زخمي شدند.

اين نيروها، جنگ افزارهايي از داعش را به آتش کشيدند که داعشي ها آن ها را جنگ افزارهاي شکست ناپذير مي خواندند.
*شفقنا