کد خبر: ۸۲۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۸۷

داعش بزرگترین تهدید پس از جنگ جهانی دوم


جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا در بازگشت از سفر دو هفته ای به خاورمیانه و اروپا، در توصیف تهدیدات روزافزون داعش، گفت: این تهدید، خطرناک تر، پیچیده تر و جهانی ترین شکل تروریسم است که تاکنون شاهد آن بوده ایم.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، وزیر امور خارجه استرالیا تاکید کرد گروه تروریستی داعش بزرگترین تهدید برای تمدن بشری پس از جنگ جهانی دوم از جمله ظهور کمونیسم و جنگ سرد است.

به نوشته روز سه شنبه روزنامه دی استرالیا، وی دوشنبه شب طی سخنانی در سیدنی، داعش را نیروی مهلکی توصیف کرد که می تواند دولت های ملی را تهدید کند.

جولی بیشاپ گفت: این یک تهدید است که به جبهه اروپا، اقیانوس آرام و یا یک رویارویی هسته ای با روسیه محدود نمی شود.

به گفته وی، این نوع تروریسم با استفاده از ابزارهای سنتی و غیرسنتی و فناوری های پیچیده مبانی سازمان ملل را به چالش کشیده است.

وزیر خارجه استرالیا، گفت که این کشور مانند دیگر دولت های سراسر جهان با چالش مهم امنیت ملی مواجه است، اما پلیس و سازمان های امنیتی باید با نظارت و بررسی، قدرت مبارزه با تروریسم را گسترده و حفظ کنند.

وی با تاکید بر اینکه تعداد کشورهایی که از تروریست های داعش در هراس هستند و معتقدند باید با این گروه مقابله کرد رو به افزایش است، گفت: استرالیا متناسب با تهدیدات عمل کرده است.