کد خبر: ۸۲۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۱

قاچاق میلیاردی آدامس!


دبیر انجمن تولیدکنندگان شیرینی و شکلات گفت: هیچ‌گونه نظارتی بر واردات شیرنی و شکلات صورت نمی‌گیرد و بر اساس آمار بدست آمده سالانه گردش مالی قاچاق آدامس 1500 میلیارد تومان است.

جمشید مغازه‌ای در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه آدامس در میان کالاهای وارداتی صنعت شیرنی و شکلات بیشترین سهم را دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه این‌ کالا به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود از نظر کیفیت مورد تایید نیست و به‌طور کلی جزو کالاهای شناخته نشده به حساب می‌آید.

وی میزان تولید شیرنی و شکلات طی سال گذشته را معادل یک میلیون و 596 هزار تن عنوان کرد و گفت: از این میزان 240 هزار تن به ارزش 598 میلیون دلار صادر شد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان شیرینی و شکلات ادامه داد: شیرنی و شکلات ایران حتی به کشور‌های اروپایی و آمریکایی نیز راه پیدا کرده است.

مغازه‌ای در خصوص قیمت شیرنی و شکلات اظهار کرد: قیمت این محصول در سال جاری با توجه به شرایط فعلی افزایش نمی‌یابد اما اگر قیمت مواد اولیه و سایر عوامل تولید افزایش یابد به تبع آن قیمت شیرنی و شکلات نیز افزایش خواهد داشت.

وی مهمترین مشکل صنعت شیرنی و شکلات را نبود نقدینگی و سرمایه در گردش عنوان کرد و گفت: اگر اینگونه مشکلات برطرف شود این صنعت قابلیت ارتقای بیشتری دارد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان شیرینی و شکلات با بیان اینکه بسته‌بندی در قیمت تمام شده کالا تاثیر مستقیمی دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه شیرنی و شکلات جزو کالا‌های لوکس به حساب می‌آید طبیعی است که در ازای بسته‌بندی و کیفیت مطلوب قیمت بیشتری داشته باشد.