کد خبر: ۸۲۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۶۷۱

عکس : هديه تولد عجيب داعش براي نوزاد

  اين نوزاد در 23 آوريل جاري در شهر الباب در 35 کيلومتري شهر حلب واقع در شمال سوريه زاده شد، گروه تروريستي داعش براي اين نوزاد يک کارت شناسايي با نام خودش و کنيه والدينش (به جاي نام واقعي آنها) صادر کرد؛ سپس در حالي که کلت و نارنجکي در کنار سر اين نوزاد قرار دارد، از او عکس گرفتند.



اين عکس را روز گذشته شخصي به نام الرقوي يا ابوورد الرقوي در تويتر منتشر کرد. ابو ورد با پايگاه ضد داعشي هاي شمال سوريه تحت نام "رقه در سکوت ذبح مي شود" فعاليت مي کند. وي به همراه اين عکس يادداشتي بدين مضمون گذاشته است: "اين کودک نه فقط خطري براي ماست، بلکه براي تو هم خطر دارد"؛ تعبيري که به امکان تبديل اين کودک به يک تروريست در آينده اشاره دارد.

البته مشخص نيست که اين عکس واقعي است يا مسئولان پايگاه ضد داعشي ها در رقه و همسايگانش به نام "انترنيتيا" آن را ساخته اند تا از طريق آن پيامي درباره خطر داعش براي خود و ديگران ارسال کنند.

علاوه بر کودکاني که در مناطق تحت سيطره داعش زاده مي شوند، کودکان آواره سوري نيز در رنج و سختي بسر مي برند. روز گذشته رسانه هاي اردني به نقل از منابع رسمي دولتي تاکيد کردند که تعداد نوزادان اردوگاه الزعتري از زمان افتتاح آن تاکنون به 300 کودک رسيده است.
*العالم