کد خبر: ۸۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۰

قیمت نان یارانه ای افزایشی ندارد

 معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری تهران با تاکید بر اینکه در سال 94 هیچ‌گونه افزایش قیمتی در مورد آرد و نان در حوزه نان نداریم، گفت: 1739 نانوایی در سطح استان تهران آزادپز شده‌اند.

به گزارش ایسنا، نعمت‌الله ترکی درخصوص مصوبات نخستین جلسه کارگروه ستاد تنظیم بازار در سال 94 گفت: در حال حاضر در سطح استان تهران از 8600 نانوایی صنفی و صنعتی، 1739 آزادپز شده‌اند که این براساس مصوبه سال 1393 انجام شده است.

وی درخصوص تمهیدات ستاد تنظیم بازار برای ماه مبارک رمضان نیز اعلام کرد: در بخش تنظیم بازار جلساتی برای تأمین، ذخیره‌سازی و توزیع کالاهای پرمصرف در ماه مبارک رمضان تشکیل خواهد شد تا در این سه بخش مشکلی برای ماه مبارک رمضان در سال 94 نداشته باشیم.

معاون برنامه‌ریزی و استانداری تهران افزود: به مناسبت اجرای طرح ضیافت ماه مبارک رمضان، مسئولیت هر یک از دستگاه‌های اجرایی به تفکیک مشخص شد تا در قالب سه فرآیند تامین، ذخیره‌سازی و توزیع هر یک از دستگاه‌ها بتوانند وظایف خود را اجرایی کنند. تامین کالا توسط حوزه تعاون روستایی و جهاد کشاورزی در سطح استان تهران اجرایی می‌شود و تامین کالاهای پرمصرف ماه مبارک رمضان از جمله خرما، گوشت قرمز، برنج، روغن و گوشت مرغ درسطح استان برعهده حوزه جهاد کشاورزی و تعاون روستایی قرار گرفته است.

ترکی تاکید کرد: در مورد قیمت‌ها نیز بررسی‌های لازم انجام شده و پس از انجام بررسی‌ها قیمت‌ها اعلام می‌شود. تولید گوشت مرغ با توجه به نوسانات اخیر در سطح بازار افزایش پیدا کرده و نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش جوجه‌ریزی داشته‌ایم. امیدواریم با این تمهیدات بتوانیم ضمن تامین گوشت مرغ لازم، قیمت را نیز در سطح متعادل کنترل کنیم.

ذخیره‌سازی 80 هزار تن مرغ منجمد برای ماه رمضان

وی تاکید کرد: در حال حاضر برای استان تهران حدود 80 هزار تن مرغ منجمد برای ایام ماه مبارک رمضان ذخیره‌سازی شده است و توزیع مرغ گرم نیز در بازار ادامه پیدا می‌کند و کلیه سازمان‌ها و نهادها که خواستار خرید عمده مرغ منجمد هستند می‌توانند از طریق شرکت پشتیبانی امور دام به هر میزان که نیاز دارند، اقدام کنند.

معاون برنامه‌ریزی و استانداری تهران ادامه داد: درخصوص تامین گوشت قرمز نیز تمهیدات لازم درنظر گرفته شده و در توزیع اقلام پرمصرف نیز اصناف، اتحادیه‌ها و انجمن‌ها و به ویژه در بحث نظارت، دستگاه‌های ذی‌ربط در سطح استان یاری کننده هستند.

امسال نمایشگاهی برای ماه مبارک رمضان برگزار نخواهد شد

ترکی درخصوص برگزاری نمایشگاه‌های ویژه ماه مبارک رمضان نیز گفت: پس از بررسی‌های انجام شده، نتایج نشان داد که برگزاری نمایشگاه‌ها در سنوات گذشته با رضایت مردم همراه نبوده و بعضا کالاهای بی‌کیفیت در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌شده، در حال حاضر زیرساخت مناسبی در سطح استان تهران به ویژه شهر تهران فراهم شده تا ضمن استفاده از فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای عرضه کالاهای پرمصرف، اصناف نیز بتوانند با عرضه کالا در قالب فروش فوق‌العاده نیاز برگزاری نمایشگاه‌ها را از بین ببرند. برهمین اساس امسال نمایشگاهی برای ماه مبارک رمضان برگزار نخواهد شد. ضمنا از ظرفیت میادین میوه و تره‌بار که در 70 نقطه شهر تهران حضور دارند برای عرضه کالاهای پرمصرف در ایام ماه مبارک رمضان استفاده می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن اشاره به برگزاری کارگروه آرد و نان همزمان با ستاد تنظیم بازار گفت: قطعا با هرگونه افزایش قیمت نان در حوزه یارانه‌ای برخورد می‌کنیم و نانوایی‌هایی هم که به عنوان آزادپز فعالیت می‌کنند باید از طریق نصب تابلو و بنر برای شهروندان مشخص شده باشد و این وظیفه برعهده صنف قرار داده شده و شهروندان هرجا که احساس می‌کنند گرانفروشی صورت گرفته، می‌توانند از طریق حوزه بازرسی و نظارت استانداری اقدام کنند.

معاون برنامه‌ریزی و استانداری تهران تاکید کرد: به زودی نیز کارگروهی جهت انجام تحقیقات برای رسیدن به تعریفی واحد برای نان با کیفیت توسط صنف و استانداری تهران تشکیل می‌شود تا شهروندان بدانند نان با کیفیت چه ویژگی‌هایی دارد.

وی گفت: قطعا آزادسازی پخت نان در سطح استان تهران با هدف ارتقای کیفیت صورت گرفته است. در حال حاضر نیز حدود 20 درصد از نانوایی‌های شهر تهران به صورت آزادپز کار می‌کنند که قیمت عرضه نان در این نانوایی‌ها براساس عرضه و تقاضا و نظارت صنف صورت می‌گیرد.