کد خبر: ۸۳۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۸۴

صدور مجوز استخدام پنج هزار نفر در آموزش و پرورش


وزیر آموزش و پرورش گفت: پس از پیگیری های شش ماهه این وزارتخانه، روز گذشته (دوشنبه) مجوز استخدام پنج هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی به صورت کتبی اعلام شد.
 
به گزارش ایرنا، علی اصغر فانی روز سه شنبه در گردهمایی بزرگ فرهنگیان شهرستان رزن استان همدان افزود: طبق دستورالعمل های موجود، فرزندان فرهنگیان در اولویت استخدام قرار دارند و این اقدامی بود که فرهنگیان سال ها متقاضی آن بودند که در این دولت محقق شد.
 
وی ادامه داد: مربیان پیش دبستانی که در سال های گذشته در آموزش و پرورش خدمت می کردند نیز در اولویت استخدام قرار دارند.
 
♦ افراد دارای لیسانس در دانشگاه فرهنگیان پذیرش می شوند

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: براساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، این دانشگاه می تواند علاوه بر پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری، از بین افراد دارای لیسانس نیز با برگزاری آزمون دانشجو پذیرش کند.
 
فانی اضافه کرد: پذیرفته شدگان در یک دوره یک ساله تربیت معلمی، مهارت های لازم را کسب می کنند و سپس به استخدام آموزش و پرورش درمی آیند و این امر برای اولین بار انجام شده است.
 
♦ بودجه آموزش و پرورش در سال جاری 23 درصد افزایش یافت

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بودجه این وزارتخانه در سال 94 نسبت به بودجه مصوب سال گذشته 23 درصد رشد داشته است، گفت: این درحالیست که بودجه دولت در سالجاری 11.5 تا 12 درصد رشد داشته است.
 
فانی ادامه داد: این افزایش اعتبار آموزش و پرورش نشان می دهد که دولت تدبیر و امید در حد مقدورات خود به آموزش و پرورش توجه بیشتری دارد.
 
وی یادآور شد: در سال 93 نیز دولت تدبیر و امید، بودجه وزارت آموزش و پرورش را نسبت به بودجه مصوب سال 92، 26 درصد افزایش داد.
 
♦ طرح رتبه بندی معلمان در اواخر سال گذشته به تصویب رسید

فانی با بیان اینکه در اواخر سال 93 طرح رتبه بندی معلمان در هیات وزیران به تصویب رسیده است، گفت: رتبه بندی معلمان با هدف افزایش شایستگی ها و مهارت های معلمان و افزایش انگیزه در آنان اجرایی می شود.
 
وی بیان کرد: اجرای طرح رتبه بندی معلمان در سال جاری 13 هزار و 500 میلیارد ریال بار مالی برای دولت به همراه دارد و اجرای این طرح در سال 95 نیز 35 میلیارد ریال بار مالی در بر خواهد داشت که این اعتبار در لایحه بودجه 95 پیش بینی می شود.
 
وی اجرای طرح رتبه بندی معلمان را گامی برای ارتقای معیشتی معلمان، افزایش انگیزه و ارتقای حرفه ای آنان دانست.
 
فانی اضافه کرد: شاخصه های رتبه بندی معلمان برگرفته از وظایف معلمی است که از طریق سایت وزارت آموزش و پرورش از معلمان درخواست شده که شاخص های مورد نظر خود را اعلام کنند.
 
♦ احتساب امتیاز معلمان در سالجاری

وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال در لایحه مدیریت خدمات کشوری نحوه احتساب امتیاز معلمان که تا سال گذشته 800 امتیاز بود به 1300 امتیاز افزایش یافت و این امر به همراه افزایش 14 درصدی حقوق معلمان که به تصویب دولت رسیده است در احکام سال جاری فرهنگیان لحاظ می شود.
 
وی بیان کرد: اگر چه این اقدام تفاوت بین پرداختی معلمان و سایر کارکنان دولت را به طور کامل از بین نمی برد اما در راستای تحقق خواسته معلمان انجام شده است.
 
فانی رویکرد اصلی وزارت آموزش و پرورش را برای ارتقای کیفیت آموزشی با توجه به سند تحول نظام آموزشی مصوب سال قبل عنوان کرد و گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مبنای برنامه ششم توسعه در بخش آموزش و پرورش است.
 
وی اضافه کرد: دولت برحسب توانمندی های خود در ابعاد اقتصادی، بودجه ای و مالی، اولویت آموزش و پرورش را در برنامه های خود لحاظ می کند.
 
♦ افزایش فوق العاده شغل معلمان ابتدایی

وزیر آموزش و پرورش همچنین بیان کرد: این وزارتخانه با ساماندهی نیروی انسانی توانست در سال گذشته بیش از 10 هزار میلیارد ریال صرفه جویی کند که از این محل اعتبار لازم برای افزایش فوق العاده شغل 300 هزار معلم دوره ابتدایی محقق شد.
 
فانی ادامه داد: صرفه جویی در آموزش و پرورش را باید یک فرصت تلقی کرد و نه یک تهدید چرا که با این صرفه جویی آموزش و پرورش توانسته است هزینه های دیگر خود را تامین کند و این صرفه جویی به خزانه دولت برگشت داده نشده است.
 
وی اضافه کرد: رییس جمهوری اعلام کردند هر دستگاهی که بتواند بهره وری را افزایش دهد، اعتبارات صرفه جویی شده در اختیار خود آن دستگاه قرار می گیرد تا آن دستگاه بتواند بخشی از کمبودها و نیازهای خود را جبران کنند.
 
وی بومی گزینی و متوازن سازی نیروی انسانی را از برنامه های جدی آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید عنوان کرد.
 
فانی همچنین درباره جایگاه معلمان گفت: معلم نقش کلیدی و منحصر به فردی دارد و در دولت تدبیر و امید فضا به گونه ای فراهم است که معلمان می توانند به راحتی نظرات خود را اعلام کنند.
 
وی ادامه داد: مشکل معیشتی فرهنگیان مشکلی نیست که مربوط به چند سال اخیر باشد اما در دولت یازدهم با پیگیری های مجدانه ای که انجام شده سعی شده تبعیض ها و تفاوت ها کمتر شود.
 
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش به موجب فلسفه تعلیم و تربیت، شش وظیفه تربیت علمی و فناورانه، اخلاقی و دینی، اجتماعی و سیاسی، هنری و زیبا شناختی، تربیت بدنی و جسمانی و تربیت اقتصادی را عهده دارد.