کد خبر: ۸۳۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۶۶

قتل پیرمرد، پس از افشای زندگی مخفیانه


معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارقی که پس از مدتی زندگی مخفیانه در طبقه پنجم یک ساختمان مسکونی اقدام به قتل پیرمردی 70 ساله کرده بود، خبر داد.
 
در ساعت 22 روز اول اردیبهشت ماه از طریق مرکز فوریتهای پلیسی110 وقوع یک فقره درگیری در خیابان ولی عصر - کوچه فرشید، به کلانتری 105 سنایی اعلام شد. با حضور مأموران کلانتری در محل جوانی حدودا 30 ساله با لباس آغشته به خون ضمن درگیری با یکی از ساکنان یک مجتمع مسکونی قصد فرار از محل را داشت که دستگیر و یک قبضه چاقوی آغشته به خون نیز از وی کشف شد.
 
با توجه به شواهد موجود مأموران کلانتری به طبقه چهارم مجتمع مسکونی مراجعه و با جسد پیرمردی 70 ساله به نام ابراهیم روبرو شدند که با ده‌ها ضربه چاقو به ناحیه گردن و پهلو، به قتل رسیده بود.
 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
 
خواهر مقتول که در طبقه سوم ساختمان محل وقوع جنایت زندگی می کند، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: با شنیدن صدای درگیری از محل سکونت مقتول بلافاصله با پسرم تماس گرفته و از او خواستم تا خودش را سریعا به خانه برساند و پس از آن بلافاصله با پلیس تماس گرفتم.
 
خواهرزاده مقتول نیز که با "محمد . س" درگیر و مانع از فرار وی شده بود نیز در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: زمانیکه مادرم به من زنگ زد و موضوع درگیری در داخل ساختمان را اطلاع داد، به سرعت خود را به آنجا رساندم؛ در داخل ساختمان تنها من و مادرم در طبقه سوم و دایی بنده ( مقتول ) در طبقه چهارم زندگی می‌کند و دو واحد دیگر ( طبقه اول و دوم ) خالی از سکنه است. وقتی به در مجتمع رسیدم، ناگهان جوانی با لباس آغشته به خون قصد فرار از داخل ساختمان را داشت که با او درگیر شدم؛ این شخص به قصد فرار، چاقویی را از زیر لباس خود خارج و حتی چند ضربه چاقو به سمت من پرتاب کرد و در ادامه قصد فرار به سمت بلوار کشاورز را داشت که مأموران او را دستگیر کردند.
 
متهم دستگیری شده به نام محمد . س (28 ساله) پس از انتقال به اداره دهم گفت: یکی از دوستانم به نام اشکان اقدام به قتل پیرمرد کرده و من بیگناه هستم.
 
"محمد . س" در ادامه اظهارات خود مدعی شد: به همراه یکی از دوستانم به نام اشکان به محل حادثه آمدیم؛ اشکان برای مقتول موادمخدر از نوع تریاک آورده بود که ناگهان با مقتول درگیر شد و او را با چاقو زد؛ من نیز از ترس قصد فرار داشتم که در پایین ساختمان دستگیر شده اما اشکان موفق به فرار از محل شد.
 
با آغاز تحقیقات از خواهر و خواهرزاده مقتول، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که وی هیچگونه اعتیادی به هیچکدام از انواع موادمخدر نداشته است؛ بررسی تصاویر دوربینهای مداربسته خارج ساختمان و چند مرکز خرید (سوپرمارکت) در محدوده وقوع جنایت نیز نشان داد که بر خلاف ادعای متهم مبنی بر متواری شدن فردی به نام اشکان، هیچگونه تصویری در این خصوص توسط دوربین‌های مداربسته ضبط نشده است. در ادامه ، کارآگاهان با شناسایی محل زندگی اشکان در منطقه سعادت آباد، وی در اداره دهم پلیس آگاهی حاضر و منکر هرگونه اطلاع از وقوع جنایت شد.
 
اشکان در اظهارات خود گفت: محمد .س یکی از دوستان قدیمی بنده است اما بیش از 10 سال است که از وی هیچگونه اطلاعی ندارم.
 
با توجه به اظهارات اشکان مبنی بر کذب بودن اظهارات متهم، مواجه حضوری مابین آنها نیز انجام شد و "محمد . س" پس از روبرو شدن با دوست قدیمی خود، سرانجام هشتم اردیبهشت ماه امسال به کذب بودن تمامی اظهارات خود اعتراف و عنوان داشت که قتل را به تنهایی انجام داده است.
 
"محمد . س" که دارای دو سابقه دستگیری به اتهام سرقت است، در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: بیش از پنج سال است که بواسطه ارتکاب جرایم مرتبط با سرقت، همسرم از من متارکه کرده و طی این مدت هیچ اطلاعی از سرنوشت وی و فرزندم ندارم؛ از حدود سه ماه پیش، شب ها در خوابگاه روبروی محل وقوع جنایت زندگی می کردم تا اینکه مدیر خوابگاه متوجه سرقت وسایل شخصی سایر افراد داخل خوابگاه توسط من شد و به همین دلیل در در سی ام فروردین ماه مرا از خوابگاه اخراج کرد؛ طی مدتی که به خوابگاه رفت و آمد داشتم، اطلاع پیدا کرده بودم که چند واحد مسکونی در مجتمع مسکونی روبروی خوابگاه خالی از سکنه است و در سایر واحدها نیز تنها یک پیرمرد در طبقه چهارم و یک پیرزن با پسرش در طبقه سوم زندگی می‌کنند و طبقه پنجم ساختمان نیز خالی از سکنه است. به همین علت، در همان روز و پس از اخراج از خوابگاه ، به بهانه مأمور اداره گاز وارد ساختمان شده و مخفیانه خودم را به طبقه پنجم ساختمان رسانده و آنجا را برای استراحت و زندگی انتخاب کردم. دو شب در طبقه پنجم ساختمان به صورت مخفیانه زندگی کردم و طی این مدت برخی از وسایل استراحت خود (پتو، موادغذایی و ... ) را از طبقه چهارم تهیه کرده بودم.
 
متهم در خصوص زمان وقوع جنایت نیز به کارآگاهان گفت: شب حادثه ، برای برداشتن مواد غذایی به داخل خانه مقتول رفته بودم که در زمان خروج، در مقابل در آپارتمان با مقتول چهره به چهره شدم؛ مقتول شروع به سر و صدا کرد و با چسبیدن به من، مانع از فرارم از داخل ساختمان شد؛ من نیز با چاقویی که داشتم، چندین ضربه به ناحیه گردن و پهلوی پیرمرد زده و زمانیکه پیرمرد بر روی زمین افتاد، به پائین ساختمان آمد و هنگام خروج از ساختمان مجددا با یک جوان درگیر شده و در نهایت دستگیر شدم.
 
بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

منبع: ایسنا