کد خبر: ۸۳۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۱۷

دليل رفتارهاي عصبي مردان کشف شد

 محققان در مطالعه اي جديد با بيان اين نکته که افزايش سطح انتقال دهنده هاي عصبي با نام هاي گلوتامات و سروتونين باعث افزايش رفتارهاي عصبي در موش هاي نر مي گردد، اظهار داشتند که چنين اتفاقي دليل احتمالي خشونت و رفتارهاي عصبي در مردان است.

رفتارهاي عصبي در بسياري از جانوران نر به عنوان يک رفتار تکاملي ديده مي شود که در واقع در رقابت براي جفت گيري، غذا و لانه از آن استفاده مي کنند. با اين حال محققان مي گويند در صورتي که اين رفتار حالت شديد به خود بگيرد مي تواند مخرب باشد.

سروتونين ( Serotonin) يا هيدروکسي‌تريپتامين نوعي انتقال‌دهنده‌هاي عصبي از نوع مونوآمينه اسيد بيوژنيک است. به لحاظ بيوشيمي از مشتقات تريپتوفان مي‌باشد. سروتونين به طور اهم در دستگاه گوارش، پلاکت‌ها و سيستم عصبي مرکزي حيوانات و همين‌طور انسان يافت شده است. اين ماده نزد افکار عمومي به عنوان جاري کننده ي «احساس خوب» شناخته شده است.

مطالعه اخير نشان مي دهد که سروتونين که به عنوان هورمون شادي شناخته مي شود، بيش از هر ماده ديگري در بروز رفتارهاي عصبي نقش دارد. گلوتامات نيز به عنوان يکي از انتقال دهنده هاي عصبي، مي تواند در اين روند نقش بازي کند.