کد خبر: ۸۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۵

نخستين انسان مقاوم در برابر پيري متولد شده است؟

  يک دانشمند بريتانيايي مدعي شده است نخستين انساني که مي‌تواند بطور نامحدود از بيماري‌هاي ناشي از کهولت سن فرار کند، در حال حاضر متولد شده است.

آوبري دو گري، دانشمند پيري‌شناسي در بريتانيا اظهار کرد: احتمال اين که نخستين انسان مقاوم در برابر بيماري‌هاي مرتبط با پيري، متولد شده باشد، بسيار بالا و حدود 80 درصد است.

گري که يکي از موسسان بنياد تحقيقات راهکارهاي مهندسي پيري جزئي در کاليفرنيا است، افزود: اولين کاري که من مي‌خواهم انجام دهم، خلاصي از کاربرد واژه ناميرايي است، زيرا نه تنها اشتباه بوده، بلکه بشدت مخرب است. اين واژه به اين معني است که هيچ خطر مرگي با هيچ علتي وجود ندارد، در حاليکه من تنها بر روي يک دليل خاص مرگ يعني پيري کار مي‌کنم.

 اين مسأله همچنين گمراه‌کننده است، زيرا باعث مي‌شود مردم به اين فکر کنند که کل اين جستجو از نظر فناوري، خيالي و به لحاظ اخلاقي، مبهم است.

گري معتقد نيست که يک دستاورد بتواند همه انسان‌ها را در يک زمان ناميرا کند، اما بر اين باور است که افزايش اميد به زندگي تا 30 سال بتواند زمان کافي را براي دانشمندان پيري‌شناسي به منظور تفکر و انجام دستاوردهاي کوچک در اين زمينه فراهم کند.

وي خاطرنشان کرد: ما قادر خواهيم بود که يک گام جلوتر از مسائل حرکت کرده و انسان‌ها را تا هر زمان که خواستيم، جوان نگهداريم.

نظريه‌هاي گري بر اساس اين ايده است که درمان‌هاي توسعه‌دهنده سن، سرعت خود را با سرعت پير شدن عادي انسان وفق خواهند داد.

گري بر اين باور است که افزايش کنوني دو سال در هر دهه اميد به زندگي، بزودي به يک سال در هر سال تبديل خواهد شد.
*جام نيوز