کد خبر: ۸۳۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۴

خبر خوش وزير براي روز جهاني ارتباطات


  وزير ارتباطات با بيان اين که 80 درصد فضاي مجازي براي شبکه داخلي و 20 درصد آن براي اينترنت بين‌المللي در نظر گرفته شده، گفت:‌ تلاش داريم تا مردم بتوانند 80 درصد نياز خود را در داخل برآورده کنند و در اين راستا مردم در روز جهاني ارتباطات حجم کار انجام شده بر روي شبکه ملي را خواهند ديد.

محمود واعظي در حاشيه همايش سراسري مديران کل، معاونين ستادي و اجرايي شرکت پست در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه در سال گذشته با توجهي که دولت در برنامه پنجم توسعه به شرکت پست داشت و همچنين چابک‌سازي انجام شده توسط مديران براي اولين بار پست جمهوري اسلامي ايران در دهه گذشته به سوددهي رسيد. چرا که شرکت پست به دليل بدهکاري‌ها و ضعف شديد مالي که در سالهاي گذشته داشت عملا نمي‌توانست برنامه‌هاي خود را اجرا کند.

وي افزود: پست بايد بيشتر به ابزار IT مجهز شود براي اين که بتواند خدمات سريعتري در حوزه‌هاي پست مالي، لجستيکي و غيره ارائه دهد.

واعظي با اشاره به راه‌اندازي اپراتور دوم پست گفت: راه‌اندازي اپراتور دوم به معناي ايجاد رقابت در اين زمينه است که ما اپراتور دوم را نه به عنوان رقيب که به عنوان همکار براي ارتقاء‌ سطح کيفيت خدمات پستي به مردم در نظر مي‌گيريم.

وي در بخشي ديگر از سخنان با اشاره به تصميم دولت درباره عدم افزايش تعرفه‌ها در دستگاه‌هاي مختلف در سال جديد گفت: قرار بر افزايش تعرفه‌ها نيست اما در صورتي که دستگاهي تصميم به افزايش داشته باشد بر اساس بخشنامه معاون اول رييس جمهوري، اين افزايش بايد توجيه داشته باشد و در دولت مطرح شود که سقف اين افزايش 15 درصد معادل تورم فعلي است.

وزير ارتباطات در بخشي ديگر از سخنان خود در پاسخ به ايراد مطرح شده از سوي مجلس مبني بر اين که پهناي باند نبايد تا قبل از راه‌اندازي شبکه ملي ارتباطات افزايش مي‌يافت، گفت: اين حرف اصلا کارشناسي و صحيح نيست چرا که نمي‌توان کار کشور را تعطيل کرد تا شبکه ملي اطلاعات راه‌اندازي شود.

وي تصريح کرد: بر اساس رويکرد اين دولت که رويکرد توسعه‌اي است و بر اساس برنامه پنجم توسعه افزايش پهناي باند بايد صورت مي‌گرفت و ادامه خواهد داشت. شبکه ملي اطلاعات هم شبکه‌اي مبتني بر خدمات است که ما آن را داشته‌ايم و در حال توسعه است. بايد تلاش کنيم دستگاه‌ها، بانک‌ها و دانشگاه‌ها برنامه‌هاي خود را روي فضاي مجازي واگذار کنند.
*ايسنا