کد خبر: ۸۳۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۴۰
شعار سایپایی ها در دیدار با رئیس جمهور

پا قدم روحانی ، سایپا شده جهانی

  سایپایی ها در روز همایش هفته کارگر در سالن دوازده هزار نفری آزادی از زحمات دولت تدبیر و امید و دکتر روحانی رئیس جمهور محترم در حفظ اشتغال صنعت خودرو تشکر کردند .
 
به گزارش سایپانیوز ، همایش روز جهانی کارگر که در سالن 12 هزار نفری آزادی با حضور کارگران استان تهران برگزار شد ، در این مراسم دکتر روحانی با اشاره به تقارن روز کارگر با بزرگداشت مولای متقیان علی (ع) گفت: ‌حضرت علی (ع) مرد یتیم نوازی کودکان و دستگیری بینوایان و مرد کار بود. علی (ع) با آن عظمت و مقام که هیچ کس در دنیا جز پیامبر به مقام او نمی‌رسد به عنوان الگوی آزادمردان کار می‌کرد و چاه می‌کند و آب چاه را برای فقرا وقف می‌کرد. چنانچه هنوز هم بعد از قرن‌ها همان‌ چاه‌ها وجود دارد و از آب آنها نخلستان‌های اطراف مدینه سیراب می‌شود. امیرالمومنین (ع) مسیر ایمان و تقوا و جهاد و کار را به ما آموخت.

رئیس‌جمهور افزود: کسی که به دنبال کار است٬ جهاد در راه خدا کرده و ثوابی مانند مجاهد دارد.

در ادامه رئیس‌جمهور خطاب به کارگران گفت: کارگران عزیز بار تولید کشور به روی شانه‌های شماست و جایگاهی رفیع دارید که رسول اکرم (ص) دست کارگر را به خاطر آن شان بالا و نان حلال می‌بوسد٬ پس ما در چه حدی هستیم که بگوییم دست کارگران را می‌بوسیم.

روحانی در ادامه گفت: ما نیاز به توسعه داریم. توسعه یک هدف بلند و بالا برای همه کشورهاست. ایران با توسعه به اهداف چشم‌انداز بیست ساله مقام معظم رهبری که ۱۱ سال پیش برای ایران تدوین کردند خواهیم رسید. اما چگونه می‌توانیم پرچم توسعه را بالا ببریم.

رییس دولت تدبیر و امید تصریح کرد: عزت با همبستگی و تلاش و کوشش همه ما ممکن است کارآفرین و کارگر و دولت در یک مسیر سه‌جانبه می‌تواند به توسعه برسند. ستون توسعه کشور کار و کارگر است.

روحانی ادامه داد: یادمان نرود در سال ۹۱ شرایط توسعه کشور رشد ۶/۸- بود که این رقم به معنای قفل زدن بر مسیر کار و تلاش و توسعه است. یادمان نرود سال ۹۲ هم رشد ما ۱/۹- بود٬ این یعنی ما دو سال پیاپی رشد منفی داشتیم. اما افتخار این را داریم که با همت کارگران و مردم و حمایت مقام معظم رهبری بعد از ۲ سال ایران رشد مثبت داشت.

وی با بیان اینکه انشاالله این رشد مثبت را ادامه خواهیم داد٬ تصریح کرد: بدون رشد مثبت اشتغال ممکن نیست. ما دو هدف داریم اول صیانت از کارگران عزیز که در این مورد بار‌ها به وزیر محترم کار گفته‌ام همه توان را به کار بگیرد تا کارگری بیکار نشود٬ چرا که درد و غم بر دل ماست که یک کارگر مقابل زن و فرزندش شرمنده باشد٬ بنابراین از ادامه فعالیت کارگران صیانت می‌کنیم.

رئیس‌جمهور افزود: برای آن‌ها که فرصت شغلی نیافته‌اند٬ اشتغال به وجود می‌آوریم٬ اما این روند بدون حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی ممکن نیست؛ پس باید روی پای خودمان بایستیم و سرمایه در کشور روی زمین مستقر شود. فناوری نوین تبدیل به برند تجاری شود و علم به اقتصاد و تولید مبدل شود. این کارها را باید انجام دهیم چراکه با شعار نمی‌توانیم توسعه ایجاد کنیم.

رئیس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: در سال همدلی دولت و ملت٬ همدلانه و همکارانه در کنار هم٬ فضای کار، ‌اشتغال و توسعه و تولید را رشد می‌دهیم٬ اما برای رشد تولید٬ نیاز به اخلاق داریم‌‌٬ همانگونه که برای توسعه٬ نیاز به فرهنگ و وجدان کار٬ فناوری نو، مدیریت کارآمد، سرمایه‌گذاری و حضور کارآفرینان در کشور داریم.

لازم به ذکر است سایپایی ها که در این مراسم حضور چشمگیری داشتند با لباس متحد الشکل کلاه و پرچم های سایپا با نظم خاصی در هنگام حضور رئیس جمهور بر روی سن با تشویق و شعارهای " روحانی دوستت داریم"  و" پا قدم روحانی سایپای جهانی " از رئیس جمهور منتخب در حمایت از صنعت خودرو و حفظ اشتغال در کشور تشکر کردند .

همچنین نوشته هایی در تقدیر از وزیر صنعت معدن تجارت در حمایت از صنعت خودرو در دست پرسنل سایپا بود .