کد خبر: ۸۳۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۸

بوی عزیزانتان را در شیشه تحویل بگیرید!

 شرکت فرانسوی «کالاین» می‌گوید در آینده بوی عزیزان شما حتی پس از مرگشان را در بطری نگه خواهد داشت. کاتیا آپالاتِگویی این شرکت عطرسازی را پس از مرگ پدرش تاسیس کرده بود.
 
به گزارش ایندیپندنت، پس از اینکه پدر کاتیا آپالاتِگویی از دنیا رفت، دخترش شدیدا احساس دلتنگی می‌کرد. او دلش برای پدرش تنگ شده بود. عکس‌ها یا فیلم‌هایی که از پدرش داشت کمی او را آرام می‌کرد، اما دلش برای بوی پدرش تنگ شده بود.
 
این جملات ویدیوی تبلیغاتیِ شرکت کالاین است. آپالاتِگویی می‌گوید که برای کسایی که دلشان برای بوی عزیزانشان تنگ می‌شود یک پیشنهاد ویژه دارد: «آن بو را به عطر تبدیل می‌کنیم.»



او با کمک پسرش «فلوریان» گروهی از شیمیدانان را گرد هم جمع کرده تا فناوری «کپی کردن رایحه» را پیاده‌سازی کنند. این شیمیدانان همگی از دانشگاه هاور بوده و تکنیکی را توسعه داده‌اند که طی آن بوی شخص را از روی لباس‌هایش در یک بازه چهار روزه کپی می‌کنند.
 
آپالاتگویی معتقد است که شرکتش در زمینه تولید عطر تبحر دارد، اما خاطرنشان می‌کند که این نوع عطر قرار است حول محور دلتنگی بچرخد نه اینکه انحصارا مختص مردگان باشد. این عطرها می‌توانند برای مواقعی که همسر یا عزیزانتان از شما دور باشند نیز استفاده شوند، مثلا زمانی که همسر به مسافرت رفته است. اما این شرکت اطمینان داده که در هر صورتی که باشد، آن‌ها دقیق‌ترین بو را به صورت عطر به شما تحویل خواهند داد.

*فرادید