کد خبر: ۸۳۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۰۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

تصاویر : نپال، سه روز پس از فاجعه

 مقام های نپال می گویند که حداقل 3700 نفر در زلزله شدیدی که روز شنبه این کشور را لرزاند کشته و بیش از 6 هزار نفر زخمی شده اند.

به گزارش منابع خبری، بعد از وقوع زمین لرزه 7.9 ریشتری روز شنبه در نپال تاکنون بیش از یکصد پس لرزه دراین کشور ثبت شده است که 20 مورد از این پس لرزه بین 4.5 تا 6.7 ریشتر شدت داشته است.

مردم کاتماندو در شب گذشته به رغم سردی هوا وزش باد شدید از ترس وقوع پس لرزه شب را در فضای باز سپری کردند. افرادی که از زمین لرزه و پس لرزه های آن در امان مانده اند تلاش می کنند با خروج از شهر در حاشیه شهرها و بدور از مناطق مسکونی بیتوته کنند.

منابع خبری نپالی در گزارشی از وضعیت امدادرسانی به آسیب دیدگان زلزله اعلام کردند که به علت قطع برق، تخریب جاده ها ، پل ها و شبکه ارتباطی و مخابراتی، امدادرسانی با مشکل مواجه است و هنوز در بسیاری از مناطق دورافتاده و صعب العبور امدادرسانی به کندی صورت می گیرد.

به گفته برخی شاهدان عینی به رغم تلاش نیروهای امدادی، هنوز تعداد زیادی از مصدومان از زیر آوار خارج نشده اند.

برخی منابع خبری احتمال افزایش تعداد تلفات این زمین لرزه را به بالای 40 هزار نفر پیش بینی کرده اند.

براساس گزارش رسانه ها، بیش از 80 درصد از ساختمان های مناطق روستایی و حدود 30 درصد ساختمان های مناطق شهری در اثر شدت زلزله تخریب شده است. همچنین گفته می شود بیش از یک میلیون نفر براثر این زلزله 8.1 ریشتری آواره شده اند.

زلزله 7.9 ریشتری روز شنبه نپال که تاکنون بیش از سه هزار و 700 کشته و بیش از شش هزار زخمی برجای گذاشته در 80 سال گذشته دراین کشور بی سابقه بوده است. عکس های زیر آخرین تصاویری است که در خبرگزاری رویترز، اسوشیتدپرس و گتی ایمیج از کاتماندو منتشر شده است.















































نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
پویان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
2
14
با این بساز بندازا خدا نکنه همچنین زلزله ای تو ایران بیاد مخصوصا تهران