کد خبر: ۸۳۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۵۳۳

«در حاشيه 2» مديري چه طوری است؟

  روند توليد فصل دوم سريال «در حاشيه» در شرايطي در دستور کار قرار مي‌گيرد که مطابق با جمع‌بندي نهايي، اين فصل در زندان ساخته مي‌شود و سکانس پاياني فصل نخست نيز در همين راستا و به عنوان مقدمه‌اي براي فصل بعدي تصويربرداري و پخش شده است.

سريال در «حاشيه»، يکي از پرحاشيه‌ترين سريال‌هاي تاريخ تلويزيون شد و هرچند دور از انتظار نبود که انتقاداتي از سوي برخي پزشکان نسبت به اين سريال مطرح شود، ‌هيچ‌گاه تصور نمي‌شد ‌يک بسيج وسيع از سوي هفت هزار پزشک عليه اين کمدي شکل بگيرد و پزشکان متخصص تا اين حد، اين سريال را جدي بگيرند و در طول مسير، وکلا نيز به پزشکان بپيوندند.

بااين حال، روند انتقادات که در حين توليد سريال آغاز شده بود و پس از پخش چند قسمت به اوج رسيد و يک جبهه واحد از نظام پزشکي و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي شکل داد، به مرحله‌اي رسيد که حتي پزشکان، کمپيني براي تجمع مقابل صداوسيما با محوريت نظام پزشکي شکل دادند و تماشاي اين سريال را تحريم کردند و کار تا آنجا بالا گرفت که به گفته نويسنده اين سريال، مسئولان پيشنهاد کردند در عوض عدم پخش سريال، خسارت وارده را نيز پرداخت کنند!

البته پزشکان در اين کارزار تنها بودند و با توجه به حجم نقدهايي که به عملکرد برخي پزشکان وارد بود، افکارعمومي به شدت حامي سريال مديري بودند و نقدهاي شديدي به وزير بهداشت و رئيس نظام پزشکي وارد آمد که باعث شد تا حدودي موضع اين مسئولان منعطف شود.

خلاصه آنکه سرانجام فصل اول سريال با وجود حمايت شديد افکار عمومي پس از پخش ۲۶ قسمت به پايان رسيد و گروه مهران مديري، سراغ توليد فصل دوم با مضموني ديگر رفتند تا پس از پخش «شمعدوني» ساخته سروش صحت، دوباره به آنتن شبکه سوم سيما بازگردند؛ اما با پايان فصل اول که بيمارستان «حاشيه» پلمب مي‌شود و همه پزشکان و پزشک‌نما‌ها به زندان مي‌روند، چه سرنوشتي در انتظار کارکتر‌هاست و در کدام بستر، داستان استمرار خواهد شد؟

 فصل دوم سريال در حاشيه با مضمون زندان ساخته خواهد شد و دستگيري بازيگران کليدي و انتقال به زندان در آخرين قسمت فصل اول نيز مقدمه شکل‌گيري فصل دوم ‌است؛ تصميمي که اکنون قطعي شده و مقدمات لازم براي تعريف ادامه داستان در اين فضاي تازه، در حال فراهم‌سازي است.

در همين راستا؛ هماهنگي‌هايي نيز شده تا شوخي با زندان و زندانبان، براي سازندگان «در حاشيه» منتهي به مصائبي شبيه به فصل اول سريال نشود و دست نويسنده و کارگردان براي توليد اين فصل بسته نماند و در ‌‌نهايت به کيفيت سريال لطمه‌اي وارد نشود. از اين منظر اگر واقعاً بتوان با اين فضا شوخي وسيعي داشت، در حاشيه نخستين سريالي کمدي است که مدت طولاني در زندان بوده و به شوخي با اين فضا مي‌پردازد.

در اين سريال که مهدي ژوله، خشايار الوند، الهه زارع‌نژاد و... تيم نويسندگي‌اش را زير نظر مهران مديري تشکيل مي‌دهند، سيامک انصاري، سپند اميرسليماني، علي اوجي، ليلا ايراني، پوريا ايرايي، شراره ارمغاني، تينا اسدي، بهناز توسلي، فرزانه تفرشي، فلامک جنيدي، جوانه دلشاد، سيد جواد رضويان، آذين رئوف، سحر زکريا، نادر سليماني، ماندانا سوري، شادان شهيدي، يوسف صيادي، اليکا عبدالرزاقي، گل ناز عباسي، مهران غفوريان، رضا فيض‌نوروزي، نيما فلاح، شبنم فرشادجو، عارف لرستاني، علي لک‌پوريان، مهران مديري، دريا مرادي دشت، رضا نيکخواه، رامين ناصرنصير، سام نوري، سحر ولدبيگي، محمدرضا هدايتي، فاطمه هاشمي و ساعد هدايتي ‌نقش‌آفريني کردند.
*باني فيلم