کد خبر: ۸۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۱۸

اختصاص کمک 15 ميليون دلاري سازمان ملل به زلزله زدگان نپال

 مسئولين دفتر کمک هاي اضطراري سازمان ملل با انتشار اطلاعيه اي اعلام کردند که براي کمک به آسيب ديدگان زلزله روز شنبه در کشور نپال مبلغ 15 ميليون دلار بودجه فوري اختصاص داده اند.

والري اموس معاون امور انساندوستانه دبير کل سازمان ملل روز سه شنبه اطلاع داد که مسئولين کميته کمک رساني هاي اضطراري سازمان ملل با توجه به کمي وقت وافزايش روزمره آمار تلفات ناشي از زلزله نپال به طور شبانه روزي براي کمک به بازماندگان و آسيب ديدگان اين حادثه در تلاش هستند.

وي بااشاره به اختصاص 15 ميليون دلار بودجه اضطراري از محل صندوق مرکزي واکنش هاي اضطراري اين کميته براي کمک به آسيب ديدگان زلزله نپال ابراز اميدواري کرد که اين بودجه بتواند نياز هاي فوري آسيب ديدگان اين حادثه را تامين کند.

بنا بر آخرين گزارش هاي سازمان ملل زلزله روز شنبه نپال موجب مرگ بيش از چهار هزار و 300 نفر از مردم اين کشور و برخي ديگر از کشور هاي همسايه شده و بيش از 6 هزار نفر را مجروح کرده است و انتظار مي رود که آمار اين تلفات در آينده افزايش بيشتري پيدا کند.

بر اساس همين گزارش ها زلزله مذکور که 39 ناحيه مختلف دراين کشور را به لرزه در آورده موجب آوارگي 8 ميليون نفر شده و نزديک به دو ميليون نفر از آن ها در مناطق به شدت آسيب ديده به سر مي برند.

دفتر کميته ياد شده با تاکيد بر اين که براي کمک به اين آسيب ديدگان به کمک هاي مالي بيشتري نياز خواهد داشت اعلام کرده است که جزييات مربوط به صرف بودجه 15 ميليون دلاري فعلي را در آينده اعلام خواهد کرد.
*ايرنا