کد خبر: ۸۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۶۹۱

روسيه بزرگترين نمايشگاه نظامي جهان را برگزار مي‌کند

 وزارت دفاع روسيه برنامه‌ريزي‌ کرده تا جديدترين تجهيزات نظامي هريک از شاخه‌هاي ارتش روسيه را تابستان سال جاري ميلادي در بزرگترين نمايشگاه نظامي که تاکنون در جهان برگزار شده، به نمايش بگذارد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir) به نقل از راشاتودي، اين نمايشگاه وزارت دفاع روسيه موسوم به نمايشگاه "Army-2015" شامل پنج هزار غرفه در يک زمين 5500 هتکاري است.

در اين نمايشگاه 3000 مقاطعه‌کار نظامي جديدترين محصولات نظامي خود را در معرض ديد عموم مي‌گذارند. در اين نمايشگاه تمامي شاخه‌هاي حوزه ارتش و امنيت اعم از نيروهاي زميني تا حوزه هوافضا و حتي ربات‌هاي رزمي و جنگاوري سايبري به نمايش درمي‌آيند.

وزارت دفاع روسيه وعده داده در نمايشگاه "Army-2015" طيف وسيعي از ادوات زرهي رزمي شامل تانک‌هايي که از جديدترين طراحي موسوم به T-90 برخوردار هستند به علاوه نفربرهاي زرهي ، خودروهاي رزمي پياده نظام، خودروهاي زرهي، موشک اندازهاي متحرک، توپخانه و تجهيزات ضد هوايي را در معرض ديد عموم قرار بگذارد.

همچنين قرار است در يک اجراي نمايشي، گروهي از پرسنل تانک مهارت‌هاي خود را به ويژه در زمينه شليک به اهداف به نمايش بگذارند. در کنار اين نمايشگاه يک اجلاس فناوري هاي نظامي نيز برگزار مي‌شود که به توليدکنندگان تجهيزات نظامي کمک خواهد کرد درک بهتري از ملزومات ارتش به دست آورند.

نيروي دريايي روسيه نيز در اين نمايشگاه جديدترين ادوات خود شامل هواپيماهاي مستقر بر کشتي، خودروهاي آبي- خاکي، تجهيزات دفاع موشکي مستقر در ساحل و رادارهاي جديد را به نمايش مي‌گذارد.

همچنين اين نيرو نمونه‌هاي مربوط به تجهيزات آبي شامل زيردريايي‌هاي کوچک هدايت‌پذير از راه دور را در يک درياچه مصنوعي در معرض نمايش مي‌گذارد.

همزمان با اين نمايشگاه قرار است نيروي هوايي روسيه و نيروي ديگري موسوم به نيروي دفاع هوافضا که دو شاخه مجزا در ارتش اين کشور بودند با يکديگر در قالب نيروي هوافضا ادغام شوند.

بخش مجزايي از اين نمايشگاه نيز قرار است به نمايش سلاح‌هاي به اصطلاح غيرسنتي که برخي از آن‌ها ما را ياد داستان‌هاي علمي تخيلي مي‌اندازند اختصاص يابد. از جمله اين سلاح‌ها تسليحات ليزري و مايکروويو هستند.

اين در حالي است که روسيه در روزهاي اخير و در آستانه مراسم روز پيروزي در جنگ جهاني دوم، تصاويري از تانک جديد خود را به نمايش گذاشته است.

تانک آرماتا-تي ۱۴ که توان شليک موشک‌هاي هدايت شونده را خواهد داشت در کنار سلاح‌هاي توليد روسيه در رژه روز ۹ مه در مسکو به نمايش گذاشته خواهند شد.

روسيه درصدد است که تا پنج سال ديگر ۲۳۰۰ تانک آرماتا را جانشين تانک‌هاي زمان شوروي سابق کند.

وزارت دفاع روسيه تصاويري از تجهيزات جديد نظامي روسيه را منتشر کرده است.
*ايسنا