کد خبر: ۸۳۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۲۲

طراحي جت شخصي با اقتباس از کفش پاشنه‌ بلند

پس از 30 سال کار روي جت شخصي، هوندا درنهايت اولين مدل هوندا جت را با همکاري مهندسان هوا و فضا طراحي و توليد کرد.
"هوندا" شرکتي است که به داشتن جوايز معتبر درزمينهٔ ساخت خودرو، موتورسيکلت، و تجهيزات الکترونيکي داخلي خانه معروف است. اين شرکت به‌تازگي از جديدترين محصول خود رونمايي کرده و آن يک جت شخصي است.
پس از 30 سال کار روي اين جت شخصي، هوندا درنهايت اولين مدل آن را با همکاري مهندسان هوافضا طراحي و توليد کرد.
هوندا جت با هزينه 23 ميليارد دلاري طراحي و ساخته‌شده است و به نظر مي‌رسد رقيبي براي مدل‌هايي همچون (Phenom 100) و (Cessna) باشد. در حال حاضر يک‌صد سفارش از آمريکا و اروپا براي خريد اين جت شخصي ارائه‌شده که سفارش‌ها از اواخر سال جاري ارسال مي‌شوند.
"ميشي ماسا فوجينو" مدير ارشد اين پروژه مي‌گويد:" در ساخت بدنه اين جت از موارد جالبي اقتباس‌شده است؛ نمونه آن دماغه جت است که شباهت زيادي به کفش‌هاي پاشنه‌بلند سالوادور فراگامو طراح معروف کفش بانوان است. وي علت اين اقتباس را انعکاس راحتي و امنيت جت معرفي مي‌کند.
هونداجت يکي از منحصرترين نمونه‌هاي جت در عمران هوايي است. از دو موتور توربوفن جنرال الکتريک HF120 در بالاي بالاها برخوردار است. اين طراحي باعث شده که مسافران کمتر صداي موتور را احسا س کنند. همچنين با ين طراحي فضاي بيشتري براي داخل کابين ايجاد شده است.
از سوي ديگر دو موتور توربوفن، اين قابليت را به هواپيما مي‌دهد که 6 مسافر را با سرعت معمولي 483 مايل در ساعت و حداکثر سرعت 1300 مايل در ساعت، جابجا کند. کابين خلبان نيز از آخرين فناوري هوايي بهره مي‌برد که نمونه آن صفحه‌نمايش لمسي 14 اينچي و باکس ارتباط هوايي گارمين G3000 هستند.