کد خبر: ۸۳۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۷۳

تناقض عجيب در صحبت‌هاي دبيري و به هم خوردن معادلات کي‌روش

تسنيم/ ماجراي جدايي علي کريمي از تيم ملي و کناره‌گيري او از دستياري کارلوس کي‌روش جنجالي بزرگ به پا کرده است.
تناقض؛ تناقض؛ تناقض... صحبت‌هاي شهرام دبيري کمتر از 10 ساعت همراه با تناقضي بود که همه چيز را زير سؤال مي‌برد. روز گذشته (سه‌شنبه) جلسه هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال با حضور کارلوس کي‌روش برگزار شد. جلسه‌اي که منتج به اعلام دستياري جواد نکونام و مدير اجرايي شدن افشين پيرواني در تيم ملي شد.
در اين جلسه اعضاي هيئت رئيسه شنونده حرف‌هاي کارلوس کي‌روش بودند و سرمربي تيم ملي توضيحاتي در خصوص برنامه‌هايش داد. توضيحاتي که بخشي از آن توسط شهرام دبيري افشا شد تا جنجالي بزرگ به پا کند اما شب گذشته دبيري صحبت‌هايش را تغيير داد و چرخشي 180 درجه‌اي داشت.
داستان از اين قرار است که کارلوس کي‌روش براي انتخاب دستيار ايراني خود جواد نکونام را به هيئت رئيسه معرفي کرد. گويا موافقت نيز در اين خصوص صورت گرفته بود که در پايان جلسه از سوي اعضا و به صورت رسمي اعلام شد اما وقتي آن جنجال اتفاق افتاد علي کفاشيان تصميم گرفت همه چيز را تکذيب و اعلام کند که دستياري نکونام قطعي نيست.
«کريمي به خاطر اينکه به همه پاداش داده بودند اما به او پاداشي تعلق نگرفت ناراحت بود. در نظر نگرفتن مکان مناسبي براي نشستن کريمي در هواپيما در قسمت بيزينس کلاس يکي ديگر از دلايلي بود که کريمي احساس مي‌کرد براي او احترام قائل نيستند.» اين صحبت‌هايي است که شهرام دبيري از کي‌روش نقل و اعلام کرد سرمربي تيم ملي در جلسه هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال دليل جدايي کريمي را اينگونه شرح داده است. ماجرايي که پيش‌بيني مي‌شد واکنش احتمالي کريمي را به همراه داشته باشد چرا که دلايل جدايي او از تيم ملي مسائل ديگري بود، مسائلي که جادوگر فوتبال ايران هنوز هم در اين خصوص سکوت کرده است.
ماجراي جدايي کريمي مربوط به مسائل ديگري است. شنيده شده آغاز ماجرا به اردو‌هاي تيم ملي بازمي‌گردد. جايي که برخي بازيکنان حاضر در اردو در تمرينات و دورهمي‌ها خود مربي تازه‌وارد تيم ملي را مورد تمسخر قرار مي‌دادند. اين ماجرا به گوش کريمي رسيد و خود او هم چند مورد را به چشم ديد و شنيد اما واکنشي به اين موضوع نشان نداد. شايد بازيکناني که پيش از جام ملت‌ها در اردوها حضور داشتند و اين مسائل را از نزديک ديدند و روي نام آنها خط قرمز کشيده شد، بتوانند بهتر در خصوص اين ماجرا صحبت کنند! البته آنها نيز فعلاً سکوت کرده‌اند و نمي‌خواهند صحبت‌هاي‌شان منتشر شود. حال مصلحت چيست که اين هم بي‌جواب است!
اين مسائل اتفاقاتي بود که با توجه به شناخت از کريمي باعث مي‌شد او کم‌کم فکر رفتن از تيم ملي بيفتد. ماجراي خط خوردن محمد نوري هم باعث شد تا همه چيز تمام شود. از کريمي اصرار که محمد نوري و ايمان مبعلي در ليست نهايي تيم ملي براي جام ملت‌ها قرار بگيرند اما کي‌روش به اين موضوع توجه نکرد و دست آخر سروش رفيعي مسافر استراليا شد. کريمي هم بدون اينکه صحبتي کند، قبل از سفر قيد حضور در تيم ملي را زد و اردو را ترک کرد.
بعد از صحبت‌هاي روز گذشته دبيري برخي معادلات در تيم ملي به هم خورد. در اصل نکونام جايگزين کريمي در تيم ملي شده و اين ماجراي به قول کفاشيان استنباطي از کناره‌گيري جادوگر باعث مي‌شد دستياري کاپيتان پيشين تيم ملي تحت تأثير اين حاشيه قرار بگيرد. به همين دليل بود که کفاشيان اعلام کرد حضور نکونام در کادرفني تيم ملي قطعي نيست و ابتدا بايد تکليف او در اسپانيا مشخص شود. در حالي که کي‌روش از مدت‌ها قبل تصميمش را براي استفاده از نکونام در کادرفني تيم ملي گرفته بود و مسلماً بدون مشورت با او و مشخص شدن وضعيتش در اسپانيا هم اين تصميم را به هيئت رئيسه اعلام نمي‌کرد تا به صورت رسمي رسانه‌اي شود. اين ماجرا و البته اعلام دلايل جدايي کريمي از زبان دبيري معادلات کي‌روش را براي دستياري نکونام به هم مي‌زد تا دبيري حرف‌هايش را اصلاح کند.
صحبت‌هاي دبيري در ساعات پاياني روز گذشته منتشر شد تا رسانه‌ها قبل از تحليل کردن روي صحبت‌هاي بعدازظهر او بخش ديگري از صحبت‌هايش را هم پوشش دهند. به اين شکل که دبيري اعلام کرد: «کي‌روش به اين مسئله تاکيد داشت که کريمي با 120 بازي ملي و زحماتي که با پيراهن ايران کشيده بود توقع داشت احترامش حفظ شود و با او قراردادي مي‌بستند. او چشمداشت مالي نداشت بلکه مي‌خواست تنها احترام مربي ايراني حفظ شود. او شبانه‌روز براي تيم ملي زحمت کشيد و دلسوز تيم ملي بود.» اين صحبت دبيري با صحبتي که عصر روز گذشته از کي‌روش نقل کرد که کريمي به دليل عدم دريافت پاداش و نداشتن بليت بيزينس کلاس از تيم ملي قهر کرده کاملاً تناقض دارد تا نشان دهد کاسه‌اي زير نيم‌کاسه است. آيا روي دبيري فشاري وارد شده که حرف‌هايش را تغيير دهد و اگر پاسخ مثبت است اين فشار از سوي چه کساني بوده است؟
حالا کريمي مي‌خواهد کاسه زير نيم کاسه را نشان دهد؛ يعني همان واکنشي که پيش‌بيني مي‌شد با توطئه عليه‌اش نشان دهد. روز جواب جواب خواهد رسيد!! اين پُستي است که کريمي امروز صبح در صفحه ايسنتاگرامش گذاشته و بالاي اين پست عکسي را منتشر کرده که متن آن براي هوادارانش به اين شرح است: «شيريني عشق‌تان با آدم کوتوله‌هايي که امروز آمدند و فردا نيستند و کم‌شمار نبودند از اين دست، که استاد به لجن کشيدن فوتبال اين مرز و بوم هستند ذره‌اي کم نمي‌شود.
سخن تازه بر لب نمي‌آورم گفتني‌ها فراوان است... جز اينکه پشت به غرور مردمي دارم که امروز مرا علي کريمي مي‌نامند!!
و در خلوت‌شان خوب مي‌شناسند اين فرزند کوچک وطن را امروز باشيد، حرف بزنيد، متهم کنيد، دروغ بگوييد، اما مي‌رسد روز جواب...»
کريمي مي‌خواهد افشا کند اما از اينکه اين روز چه زماني فرا مي‌رسد، چيزي نگفته است.