کد خبر: ۸۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۴

بهشت هکرهاي دنيا کجاست؟

 طبق اين رتبه بندي قاره اروپا نيز در اين مدت ميزبان 11 درصدحملات سايبري بوده است و آمريکاي جنوبي و آفريقا هم با پنج و يک درصد به ترتيب کمترين ميزبان هکرها بودند.

يک بررسي نشان مي دهد که بيشترين حملات مبدايي هکرهاي جهان درسال گذشته ميلادي در 10 کشور مختلف بوده است که چين و آمريکا در صدر اين فهرست قرار دارند.

به گزارش پايگاه خبري AKAMAI’S INTERNET شرکت بين المللي پژوهشي آکاماي فعال در حوزه تکنولوژي ،امنيت و اطلاعات سايبر با انتشار بيانيه اي در اين زمينه اعلام کرد: پس از چين و آمريکا، کشورهاي تايوان، هند، روسيه، اندونزي، برزيل، کره جنوبي، ترکيه و ونزوئلا شاهد بيشترين اقدامات هکرها از اين مبدا بوده است.

طبق گزارش اين موسسه تحقيقاتي جهاني آمريکا با جمعيت حدود 320 ميليون نفر و چين با جمعيت يک ميليارد نفر ميزبان بيش از 10 درصد از اقدامات هکرها در فصل پاييز سال 2014 ميلادي بوده است.

براساس گزارش اين موسسه که نهادهاي ذيربط آن در سراسر جهان اطلاعات متنوعي در مورد شبکه جهاني اينترنت (از جمله سرعت ، ميزان و نحوه و محتواي چرخش اطلاعات ) را جمع آوري و طبقه بندي مي کند، به طور کلي 10 کشور مذکور ميزبان بيش از 82 درصد بار ترافيکي حملات هکري بودند در زمان ياد شده بودند که اين ميزان در فصل تابستان سال 2014 حدود 84 درصد اعلام شده بود.

نکته حايز اهميت اين است که اطلاعات مرتبط با تمرکز ترافيک حمله در دو مقطع مورد بررسي نشان مي دهد که حوزه آمريکا و آمريکاي شمالي پس از چين ميزبان بعدي اقدامات هکرها بوده است که اين اقدامات از 14 درصد در فصل تابستان به 19 درصد در فصل پاييز سال گذشته ميلادي افزايش يافته است.

طبق اين رتبه بندي قاره اروپا نيز در اين مدت ميزبان 11 درصدحملات سايبري بوده است و آمريکاي جنوبي و آفريقا هم با پنج و يک درصد به ترتيب کمترين ميزبان هکرها بودند.

صنايع ، رسانه ها و حوزه بازرگاني و تجارت سه گروه عمده قربانيان حملات سايبري در سراسر جهان بوده اند که برخي از آنها بيش از يک بار و يا در مدت زمان مشخي به طور مکرر مورد حمله هکرهاي نامشخص از اين مناطق قرار گرفته اند.
*عصر ايران