کد خبر: ۸۳۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۹۹
«سعيد راد»:

سريالهاي ما شده دوتا خانه که در آن لودگي مي‌کنند!

 سعيد راد با انتقاد از فيلمنامه‌هايي که براي بازي به دست او مي‌رسد، فضاي حاکم بر سينما با حضور سينماگران جوان را نامطلوب دانست و به سريال‌هاي تلويزيوني نيز انتقاد کرد.

اين بازيگر سينما درباره تازه‌ترين کارهايش اظهار کرد: فعلا کاري را قبول نمي‌کنم. به عقيده من متن‌هايي که مي‌فرستند، بيشتر شوخي بزرگي براي کار سينما هستند. منتظرم   فيلمسازان خوب و صاحب سبکي که سال‌ها براي اين کار زحمت کشيده‌اند و لياقتشان را ثابت کرده‌اند، کاري بسازند که من هم در اين کارها نقشي داشته باشم. وي افزود: من اين موجي که به اسم جوان‌گرايي آمده را درک نمي‌کنم و با فيلم‌ها ارتباط برقرار نمي‌کنم.

بنابراين ترجيح مي‌دهم در اين کارها نباشم حتي اگر تا ۱۰ سال ديگر هم بيکار باشم. به نظر من يک کارگردان سينما بايد جنم داشته باشد و صلاح خودش را تشخيص بدهد تا بشود کسي چون ابراهيم حاتمي‌کيا، مسعود کيميايي، احمدرضا درويش، مجيد مجيدي. من کار اين جواناني را که مي‌آيند فقط نگاه مي‌کنم. برخي منکر شرايط فعلي هستند و مي‌گويند بسيار جوان‌هاي هوشمندي آمده‌اند اما اصلا چنين چيزي نيست. اين‌ها مدعي هستند و خودشان هم باورشان شده است اما کو سيل تماشاگر؟!

راد با بيان اينکه اگر به فرهنگ خودمان برسيم، مسائل جذاب بسياري داريم، يادآور شد: با اين حال انگار قرار است به ويژه در سريال‌هاي ما دو تا خانه باشد و لوده بازي دربياورند و مدام به توالت بروند! يا اين يکي توي سر آن يکي بزند. من اين‌ها را اصلا درک نمي‌کنم. نمي‌دانم چرا اصرار دارند مردم را بخندانند و نمي‌دانم چرا اين‌ها اينقدر بي‌مزه هستند!

وي تأکيد کرد: من از اين ناراحتم که عوام ما خيلي از اين سريال‌ها جلوتر هستند. بنابراين سريال‌سازان خودشان را گول نزنند کسي کارشان را تماشا نمي‌کند. آنها باعث مي‌شوند مردم به سريال‌هاي دوزاري خارجي که زرق و برق دارد علاقمند شوند.

بازيگر فيلم «چ» ادامه داد: ما ايراني‌ها به چيزهايي مي‌باليم که هيچکدام از آنها در اين سريال‌ها نيست. در اين آثار خبري از اخلاق، منش و غرور شهدا نيست. در حالي که اتفاقات پرجاذبه‌اي در جبهه اتفاق افتاده است. البته من چون خودم زياد فيلم دفاع مقدسي بازي کرده‌ام، اين را نمي‌گويم بلکه به خاطر داستان‌هاي بسياري که وجود دارد دلم مي‌سوزد.

راد با اشاره به اينکه اکثر فيلم‌هاي طنز قوي هاليوود درباره جنگ ويتنام است، در پايان اذعان کرد: آنها هنوز روي جنگشان تبليغات مي‌کنند اما در ايران هيچ خبري نيست. فيلمسازان هم مدام از مميزي مي‌نالند! ۴۰۰ تا کانال به ما شليک مي‌کند و بهترين‌ها را نمايش مي‌دهند اما اينجا همه عصباني هستند و مي‌خواهند يکديگر را بزنند. در اين سريال‌ها همه خشونت دارند و مي‌خواهند انتقام بگيرند، در حالي که ديگر دوره اين حرف‌ها گذشته است.
*مهر