کد خبر: ۸۳۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۳۹

علت سفر وزیر دفاع سوریه به ایران چیست؟

ناظران می گویند زنجیره شکست های اخیر نظامی اخیر در سوریه یکی از دلایل سفر وزیر دفاع این کشور به ایران است.
الجزیره ادعا کرد؛ ناظران می گویند زنجیره شکست های اخیر نظامی اخیر در سوریه یکی از دلایل سفر وزیر دفاع این کشور به ایران است.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، تنش های به وجود آمده در هرم قدرت نظام سوریه شاید یکی از دلایل سفر وزیر دفاع سوریه به تهران باشد.

حسین دهقان وزیر دفاع ایران در دیدار با سپهبد فهد جاسم الفریج همتای سوری خود جنگ تحمیلی علیه سوریه را جنگ نیابتی مشترک آمریکا و اسرائیل خواند.

جاسم الفریج وزیر دفاع سوریه نیز در این دیدار گفت: اگر حمایت ایران از سوریه نبود پیروزیهایی که در این کشور بدست آمده، تحقق پیدا نمی کرد.

الجزیره مدعی شد: اکنون نظام سوریه مرحله سختی را می گذارند که شاید این بار از این مرحله سالم بیرون نیاید زیرا از حمایت ایران و حزب الله برخوردار بود و آنها این نظام را چندین بار از سقوط نجات دادند که این بار شاید این اتفاق رخ ندهد.

 تحلیلگران، ناظران و کارشناسان می گویند با توجه به تحولات اخیر میدانی و سیاسی سقوط نظام پیش بینی می شود.

«جیش الفتح» که از چندین گروه تشکیل شده است اخیرا پیروزی های پی درپی به دست آورده است که نظام سوریه نمی تواند آن را انکار کند.

 مخالفان پس از درگیریهای شدید با نیروهای نظام سوریه بر ادلب تسلط یافتند و کنترل منطقه راهبردی جسر الشغور را به دست گرفتند.

مخالفان سوری همچنین بر اردوگاه «القرمید» یکی از مهمترین پایگاههای نظام سوریه در این منطقه تسلط پیدا کردند.

 پیروزی های مخالفان در این مناطق باعث شده که آنها به سمت ساحل لاذقیه و مناطق کوهستانی هم مرز با آن پیش روند زیرا نظام سوریه یک حصار امنیتی در اطراف این شهرها به وجود آورده است تا درگیریها به این مناطق کشیده نشود.