کد خبر: ۸۳۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۱

آغاز مذاکرات معاونان ظريف و موگريني در نيويورک

ايسنا/ مذاکرات معاونان وزيران خارجه ايران و نماينده اتحاديه اروپا با هدف نگارش متن توافق جامع هسته‌اي آغاز شد.

سيدعباس عراقچي و مجيد تخت‌روانچي همراه با هلگا اشميد، معاون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا صبح روز پنج‌شنبه به وقت نيويورک نگارش متن توافق جامع را دنبال کردند و قرار است در ادامه اين مذاکرات گفت‌وگوها ميان معاونان وزير خارجه ايران و 1+5 به طور دو و چندجانبه ادامه يابد.

آخرين دور مذاکرات ايران و 1+5 با هدف نگارش متن توافق جامع هفته گذشته در وين و در سطح معاونان و کارشناسان دو طرف برگزار شد.

قرار است اين دور از مذاکرات در نيويورک احتمالا تا روز شنبه ادامه يابد. همچنين محمدجواد ظريف اعلام کرده است که هيات‌هاي مذاکره‌کننده ايران و 1+5 اوايل هفته آينده در يکي از شهرهاي اروپايي بار ديگر جمع مي‌شوند تا نگارش متن توافق را دنبال کنند.

همچنين منابع خبري اعلام کردند که دور بعدي مذاکرات در وين خواهد بود.

وزيران خارجه ايران و آمريکا نيز دوشنبه هفته جاري در چارچوب مذاکرات هسته‌اي در حدود يک ساعت و نيم در محل اقامت سفير ايران در سازمان ملل با يکديگر گفت‌وگو کردند.

وزير خارجه کشورمان با توجه به برخي اظهارنظرها و مواضع مقامات آمريکايي پس از بيانيه لوزان دغدغه‌هايي را نسبت به اهداف و نيت دولت و کنگره آمريکا مطرح کرده بود و به گفته وي، در ديدار با جان کري به روشن‌سازي اظهارات و مواضع اخير آمريکايي‌ها پرداخته شده است.

همچنين علي‌اکبر صالحي در اظهاراتي پس از مذاکرات وين در هفته گذشته اعلام کرد که برخي از ابهامات ايجاد شده پس از مذاکرات سوئيس توسط آمريکايي‌ها برطرف شده و هنوز برخي موضوعات براي شفاف‌سازي بيشتر باقي مانده است.