کد خبر: ۸۳۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

متادون جان کودک ۸ ساله را گرفت

 سهل انگاري خانواده اي در شهرستان چرداول از توابع استان ايلام کودک هشت ساله را به کام مرگ فرستاد.

مدير شبکه بهداشت و درمان چرداول گفت: اين کودک ساکن روستاي پيازآباد بخش هليلان که قصد آشاميدن آب داشت، به دليل نداشتن آگاهي، شربت حاوي متادون را به جاي آب مصرف مي کند که خانواده وي نسبت به عوارض مصرف اين دارو و اعزام سريع کودک به پزشک سهل انگاري کرده و اقدامي انجام نمي دهند.

آرش جعفري زاده افزود: کودک آن شب را به صبح رسانده و خانواده وي روز بعد با عدم هوشياري کودک مواجه مي شوند و وي را به مراکز بهداشتي درماني مرکز هليلان اعزام مي کنند.

وي ادامه داد: پزشک و پرستاران منطقه اقدام به انجام اعمال احياء و تنفس کودک مي کنند و با وجود انتقال وي به مراکز درماني شهرستان اسلام آباد غرب استان کرمانشاه به دليل تاخير در مراجعه و فاصله يک روز از مصرف متادون کودک جان خود را از دست مي دهد.

مدير شبکه بهداشت و درمان چرداول يکي از مشکلات مردم منطقه به ويژه در دهستان زردلان اين شهرستان را نبود مرکز بهداشتي و درماني عنوان کرد و يادآور شد: با وجود اجراي موفقيت آميز طرح تحول نظام سلامت مردم منطقه زردلان بخش هليلان شهرستان چرداول به دليل دوري از مرکز استان از فقر امکانات بهداشتي و درماني در رنج هستند که اميدوايم با مساعدت مسوولان استان و دانشگاه علوم پزشکي شاهد ارتقا خدمات پزشکي در اين منطقه دور دست باشيم.

بخش هليلان با جمعيت 23 هزار نفر در 70 کيلومتري ايلام قرار دارد.
*تسنيم
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
0
1
چرا شرب متادون کاملا بی رنگ شبیه آب ساخته شده است .بیماران برای مخفی کردن مصرف آن ظرفش را عوض می کنند و معمولا در ظرف آب معدنی در یخچال نگهداری می کنند. کودکان و حتی بزرگسالان با مصرف اشتباهی به کام مرگ کشیده می شوند