کد خبر: ۸۳۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۵

تاثير آلودگي هوا بر تولد نوزاداني کم‌وزن

  آلودگي هوا خطرات و زيان هاي بسياري را براي انسان ها به دنبال دارد که از ميان آنها مي توان به بيماري هاي قلبي و عروقي، ريوي و ... را نام برد، اما آلودگي هوا بر زنان باردار بيشترين تاثير را دارد.

محققان به بررسي تاثير آلودگي هوا بر زنان باردار در پکن پرداختند تا بتوانند ابعاد و خطرات جديدي از آلودگي هوا را بررسي کنند. پکن را به جرات مي توان آلوده ترين شهر دنيا دانست که حتي نفس کشيدن در اين شهر براي انسان هاي سالم نيز دشوار است. بررسي ها نشان داد، نوزاداني که در اين شهر به دنيا آمده بودند به نسبت نوزاداني که در ساير مناطق يا کشورها متولد شده بودند زير وزن طبيعي و نرمال بودند.

محققان در اين مطالعه وزن ۸۳.۶۷۲ نوزاد را در زمان تولد مورد بررسي قرار دادند. اين بررسي در زماني صورت گرفته بود که پکن ميزبان بازي هاي المپيک در سال ۲۰۰۸ ميلادي بوده و به همين دليل دولت چين، کارخانه هاي اين کشور را مجبور به عدم فعاليت در زمان بازي هاي المپيک کرده بود و در نتيجه پکن از آلودگي کمتري برخوردار بوده و علاوه بر آن مقررات بخصوصي براي تردد خودروها نيز در خيابان ها اعمال شده بودند.

اما با اين وجود و با اعمال چنين قوانيني باز هم نوزاداني که در اين بازه زماني متولد شدند، تحت تاثير آلودگي هوا قرار گرفته و نوزاداني زير وزن طبيعي و نورمال بودند که نشان از تاثير آلودگي هوا بر وزن نوازادن داشت.
*مهر