کد خبر: ۸۳۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۱۳

گاردين: سرکرده داعش از ناحيه ستون فقرات دچار جراحت شديد شده است

فارس/ روزنامه گاردين گزارش داده است که ابوبکر البغدادي سرکرده گروه تروريستي داعش در حمله دو ماه قبل در نزديکي مرز سوريه از ناحيه کمر مجروح شده و از آن زمان تحت درمان قرار دارد.

اين روزنامه انگليسي از قول منابع آگاه گزارش داده دو پزشک از «موصل» با سفر به مخفي‌گاه البغدادي در حال انجام مراحل درماني بر روي البغدادي هستند که قادر به فرماندهي گروه تروريستي داعش نيست.

سه منبع نزديک به داعش تأييد کرده‌اند که البغدادي به دليل اين عارضه‌ها ممکن است هرگز نتواند بار ديگر رهبري داعش را به دست بگيرد.

سرکردگي اين گروه را در حال حاضر يکي از مقامات بلندپايه اين سازمان تروريستي به نام «الو علا العفري» به عهده دارد که البغدادي پيشتر او را به عنوان معاون خود تعيين کرده بود.

روزنامه گاردين اولين بار حدود ده روز پيش گزارش داده بود البغدادي در جريان يکي از حملات هوايي آمريکا در ۱۸ مارس زخمي شده است.

پنتاگون ساعاتي بعد از انتشار اين گزارش انجام اين حمله در ۱۸ مارس را تأييد اما خبر زخمي شدن او را تکذيب کرد.

گاردين در گزارش روز جمعه با ارائه جزئيات بيشتر از خبر چند روز پيش خود نوشته يک راديولوژيست زن و يک جراح مرد در حال درمان البغدادي هستند.

به نوشته اين روزنامه، دسته اندکي از رهبران داعش از ميزان جراحت البغدادي و يا محل درمان وي آگاه هستند. تعداد کمتري، از آن زمان موفق به ملاقات با وي شده‌اند. با اين وجود، زمزمه‌‌هاي مربوط به زخمي شدن وي اکنون در ميان لايه‌هاي دوم رهبري اين گروه شنيده مي‌شود.