کد خبر: ۸۳۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۴۵

الجزیره: هندوانه صادراتی ایران مایه نگرانی اعراب شده! / ایرانی ها به هندوانه مواد زیان آور تزریق کرده اند!

در روزهای اخیر موضوع هندوانه ایران به علت وجود سوراخ هایی در آن، به طور گسترده در پایگاههای اجتماعی مطرح شده است.

الجزیره مدعی شد: در روزهای اخیر موضوع هندوانه ایران به علت وجود سوراخ هایی در آن، به طور گسترده در پایگاههای اجتماعی مطرح شده است. 

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، نگرانی برخی از مصرف کنندگان در کشورهای حاشیه خلیج (فارس) از هندوانه ایران به علت سوراخ هایی که در پوست هندوانه ها پیدا شده، افزایش یافته است. در تعدادی از پایگاههای اجتماعی به این موضوع با ابعاد مختلف به ویژه بعد سیاسی ناشی از مواضع ایران و دخالت های! نظامی آن در منطقه، پرداخته شده است. 

بنابر گزارش این شبکه قطری، موضوع هندوانه ایران در روزهای اخیر به طور گسترده در پایگاههای اجتماعی مطرح شده است. این موضوع بعد از آن مطرح شد که وجود سوراخ هایی در پوست هندوانه، نگرانی مصرف کنندگان را به ویژه در کشورهای حاشیه خلیج (فارس) برانگیخت.

منبع این نگرانی آن است که ممکن است به هندوانه مواد زیان آور تزریق شده باشد. در برخی کشورها تدابیر رسمی در این زمینه اتخاذ شده است. برخی کشورها هندوانه های وارد شده را پس فرستاده اند و برخی کشورها از فروش این هندوانه ها جلوگیری کرده اند و هر کسی که از این اقدام خودداری کند، جریمه می شود.

برخی سازمان های بهداشتی تاکید کرده اند که در آزمایش های اولیه ثابت شده که در نمونه ها هیچ آلودگی شیمیایی یا مواد زیان آوری وجود نداشته است و نوعی حشره این سوراخ ها را در هندوانه ها به وجود آورده و این حشره ها در داخل هندوانه ها دیده نشده است. اما با وجود این تاکیدها و اینکه هیچ یک از مصرف کنندگان به علت مصرف این هندوانه ها به بیماری مبتلا نشده اند