کد خبر: ۸۳۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۰

تلاش عربستان براي ناديده گرفتن جنبش انصارالله در روند سياسي يمن

  پايگاه خبري ارم يمن روز يکشنبه نوشت: عربستان سعودي در ماه جاري ميلادي همايش گفت وگوهاي سياسي بين گروه هاي درگير در يمن را بدون حضور جنبش مردمي انصارالله در رياض برگزار مي کند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، اين پايگاه خبري به نقل از منابع آگاه سياسي بدون اشاره به نام آنها، افزود: برگزاري اين نشست در مراحل پاياني قرار دارد و بزودي اسامي شرکت کنندگان در اين همايش اعلام خواهد شد.

براساس اين گزارش، نزديک به 250 شخصيت از گروه ها و احزاب سياسي يمني در اين همايش که در روزهاي 16 و 17 ماه 'مي' ميلادي (ماه جاري) در رياض برگزار مي شود، شرکت خواهند کرد.

اين گزارش به نقل از منابع سياسي افزود: تشکيل ارتش ملي جديد يمن در سطحي پيشرفته و عالي از بارزترين موضوعاتي خواهد بود که در اين همايش به بحث گذاشته مي شود.

پايگاه خبري ارم نوشت: در اين همايش همچنين در باره موضوعاتي مثل تشکيل ائتلاف ملي سياسي گسترده براي فراهم نمودن مقدمات دولت آينده در يمن و فشار بر گروه حوثي ها و انزواي آن بحث و گفت وگو خواهد شد.

اين خبر افزود: در باره برخي موضوعات قابل طرح در اين همايش، با برخي اعضاي حزب کنگره مردمي به رياست علي عبدالله صالح رييس جمهوري سابق يمن نيز گفت وگو شده است.

دولت عربستان سعودي به عبد ربه منصورهادي رييس جمهوري مستعفي و برکنار شده يمن براي فرار از صنعا به رياض کمک کرد و وي را مورد حمايت خود قرار داد.

عربستان به بهانه برگرداندن وي به حکومت، از ماه گذشته حملات هوايي گسترده اي را با همراهي 9 کشور عربي و آمريکا عليه تاسيسات زيربنايي و بيمارستان ها و فرودگاهها انجام داده که در اثر آن تاکنون هزاران يمني از جمله زنان و کودکان کشته و مجروح شده اند.

عربستان اعلام کرده که جنبش انصارالله اگر تمام سلاح هاي خود را کنار گذاشته و از شهرها عقب نشيني کرده و همه ادارات سياسي و دولتي را تحويل منصورهادي بدهد، مي تواند در اين گفت وگوها شرکت کند که اين پيشنهاد با مخالفت شديد اين جنبش روبرو شده است.

جنبش انصارالله اعلام کرده که در هر گفت وگويي بين احزاب يمن، اگر در خارج از کشورهاي متجاوز به يمن انجام شود شرکت خواهد کرد.
*ايرنا