کد خبر: ۸۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۸۲۱

مشاور فرمانده کل سپاه: رئیس جمهور ترکیه در سفر به "تهران" تذکر گرفت

مشاور فرمانده کل سپاه در واکنش به اظهارات اخیر ایشلر گفت: رئیس جمهور ترکیه از همین نوع مشاورین انحرافی و معوج خود ضربه خورده است.

 "حمیدرضا مقدم فر" مشاوره فرمانده کل سپاه پاسداران درباره اظهارات "امرالله ایشلر " مشاور "اردوغان"  مبنی بر این که ایران بیش از رژیم صهیونیستی به جهان اسلام خسارت وارد آورده است، اظهار داشت: رئیس جمهور ترکیه از همین نوع مشاورین انحرافی ضربه خورده است.



اردوغان وقتی به تهران آمد تذکراتی به او داده شد

وی ادامه داد: آنکارا مسیر اشتباهی را در پیش گرفته است و اردوغان وقتی به تهران آمد تذکراتی به او داده شد.


ترکیه پیشرفت خود را در حمایت از گروه های تروریستی می‌بیند

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به شکست راهبردهای اردوغان در منطقه غرب آسیا یادآور شد: ترکیه پیشرفت خود را در حمایت از گروه های تروریستی می‌بیند.


اقتصاد ترکیه با سیاست‌های اشتباه اردوغان رو به افول است

وی تاکید کرد: اقتصاد ترکیه با سیاست‌های اشتباه اردوغان رو به افول بوده و دولت ترکیه در این زمینه آسیب دیده است.


حمایت ترکیه از داعش

مشاور فرمانده کل سپاه در پایان خاطر نشان کرد: ترکیه دارای یک تحلیل اشتباه بوده که تمام توان نظامی و مالی خود را در حمایت از داعش قرار داده که انسان‌ها را گردن زده و زنده زنده می‌سوزاند.


بازخوانی اظهارات ایشلر

گفتنی است امرالله ایشلر مشاور ویژه "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه و نماینده پارلمان این کشور در مصاحبه با روزنامه سعودی الحیات چاپ لندن، با حمله شدید به جمهوری اسلامی ایران مدعی شد خسارتی که ایران به جهان اسلام وارد کرد بیش از خسارتهایی است که رژیم صهیونیستی در طول ده ها سال به بار آورده است.
وی در پاسخ به سؤالی درباره موضع ترکیه درخصوص بحران سوریه مدعی شد: ما به عنوان یک دولت از روز اول،  از ضرورت پاسخ به اراده ملت سوریه دفاع کردیم؛ اما متأسفانه دولت سوریه در شش ماه اول بحران به مشورتهایی که از روی دوستی به این کشور شد گوش نداد و هر جنایتی را در سوریه علیه بشریت، از جمله استفاده از سلاح شیمیایی مرتکب شد.
امرالله ایشلر در ادامه ادعاهای خود گفت: ایران هرگونه کمکی را به نظام سوریه، از جمله فرستادن نیرو به این کشور انجام داد. ایران جایگاهش را در قلب ملتهای مسلمان از دست داده است.
مشاور اردوغان در ادامه ادعاهای خود گفت: سیاست ایران که مبتنی بر بهره برداری از وضع کشورهای عربی در حال انقلاب است، آنچه را که اندیشمندان پیشتر اعلام کرده بودند ایران به دنبال صادر کردن انقلاب و ایجاد هلال شیعی است تأیید می کند.
وی در ادامه ادعاهای افزود: ایران بار دیگر با کشاندن یمن به سوی جنگی داخلی و با کمک به حوثی ها، احساسات ملتهای اسلامی را جریحه دار کرد.
مشاور ویژه رئیس جمهور ترکیه در ادامه ادعاهای خود گفت: با وجود این مسائل می توانیم بگوییم خسارتی که ایران به وحدت جهان اسلام وارد کرد، از تمامی حملات رژیم صهیونیستی بیشتر است.