کد خبر: ۸۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۴۷

گزارش خبرنگار CNN از حضور در نماز جمعه تهران: اینجا همه مخالف گفتگو با آمریکا هستند!

خبرنگار سی ان ان در گزارشی از تهران گفت:بسیاری از افراد نمی خواهند با آمریکا گفتگو انجام شود.

خبرنگار سی ان ان در گزارشی از تهران گفت:بسیاری از افراد نمی خواهند با آمریکا گفتگو انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری «تیک» به نقل از سی ان ان،فردریک پلیتگن در گزارشی از تهران گفت: شعار مرگ بر آمریکا ، شعارها است که حاضران در نماز جمعه سر می دهند.بسیاری از آنها نمی توانند بهبود روابط با کشوری که آنها آن را شیطان بزرگ می نامند،باور کنند.

یک روحانی گفت:از نظر اسلام و قرآن نمی تواند بین ظالم و مظلوم روابط خوبی باشد.

خبرنگار سی ان ان گفت:این روحانی می گوید این دو نمی تواند در کنار یکدیگر باشد.

این مرد (فرد دیگر) اضافه می کند آمریکا سیاست شیطان را دنبال می کند.آنها در مسائل داخلی ما دخالت می کنند وما می خواهیم این کار متوقف شود.

فردریک پلیتگن گفت: روشن است که بی اعتمادی به آمریکا در اینجا چقدر عمیق است. بسیاری از افراد نمی خواهند با آمریکا گفتگو انجام شود و می خواهند مذاکره درباره هر نوع محدودیت بر برنامه هسته ای کشور را رها کنند.

خبرنگار سی ان ان گفت:در جریان این مراسم (نماز جمعه) خطوط قرمز ایران تکرار شد.امام جمعه می گوید جمهوری اسلامی ایران هرگز به بازرسان اجازه بازرسی از تاسیسات نظامی را نخواهد داد.

امام جمعه گفت:این یک تجاوز آشکار علیه یک کشور است. کشوری که به ما بی احترامی می کند، چگونه از ما انتظار دارد دست آنها را برای بازرسی از هر جایی در کشور ما در هر زمانی که بخواهند،آزاد بگذاریم.

خبرنگار سی ان ان گفت:اکثریت مردم ایران می گویند می خواهند توافق انجام شود و تخفیف تحریم ها هر چه زودتر انجام شود اما محافظه کاران تردید دارند و مایلند در صورتی که خواسته های آنها عملی نشود، در کنار تحریم ها زندگی کنند و نمی خواهند به آمریکا اعتماد کنند.

یک روحانی گفت:اگر آمریکایی ها در یک اتاق توافق کنندو در اتاق دیگری حرف دیگری بزنند،پس آمریکا منطق ندارد. من نمی دانم آنها چگونه کشور خود را اداره می کنند.

وی می افزاید:قرآن می گوید آنها به تفاهم نخواهند رسید. به وعده های کفار اعتماد نکنید.

خبرنگار سی ان ان گفت:همانطور که مذاکره کنندگان در تلاش برای توافق نهایی هستند،محافظه کاران ایران با صدای رسا و شفاف صحبت می کنند.صداهای آنها می تواند در موفقیت یا شکست گفتگوها تاثیر گذارد.