کد خبر: ۸۳۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۹۹

آمريکا و متحدانش فکر حمله به ايران را از سر خارج کنند

 يک وبگاه تحليلي کانادايي در گزارشي نوشت: ايرانيان افرادي هستند که در زمان حمله بيگانگان متحدتر شده و نو محافظه کاران آمريکا و همچنين عربستان سعودي و اسرائيل بايد فکر حمله عليه اين کشور را از سر بدر کنند.

به گزارش فارس، وبگاه کانادايي «گلوبال ريسرچ» اخيرا در گزارشي به قلم «تيموتي آلکساندر گازمن» تحليلگر آمريکايي و تحت عنوان «ماموريت انتحاري» به ابعاد هرگونه اقدام احمقانه احتمالي نظامي واشنگتن و برخي ديگر عليه ايران پرداخته و در پاسخ به برخي نومحافظه‌کاران آمريکايي ضدايران و جنگ طلبان اين کشور در تحريک افکار عمومي و فرصت سازي براي حمله به ايران نوشت: اوباما درحالي مدعي رخنه به دفاع هوايي ايران شده که اين واقعيت را ناديده گرفته است نيروهاي ايراني به طور قاطعانه به چنين حمله‌اي واکنش نشان خواهند داد.

*ايران ، اوکراين يا افغانستان نيست
نويسنده اين گزارش با لحاظ مشارکت آمريکا، رژيم اسرائيل و عربستان سعودي در حمله نظامي احتمالي عليه ايران به نحوه دفاع جمهوري اسلامي برابر تهاجم قواي بيگانه پرداخته و نوشت: ايران جمعيتي 3 برابر عراق دارد. مساحت ايران نيز 2 برابر اوکراين است و بر اساس برآوردها آمريکا حداقل نياز به 2 ميليون پياده نظام براي غلبه ايران دارد که در واقع اين ميزان نيروي زميني را در اختيار ندارد. از سويي فن‌آوري موشک‌هاي بالستيک و پهپاد آمريکا قادر به استيلا بر فضاي ايران با مجهز شدن اين کشور به موشک‌هاي اس 300 که از روسيه دريافت خواهند کرد، نمي‌باشد. ايران همچنين داراي موشک ضد کشتي «خليج فارس» با قابليت‌هاي دفاعي و با سرعت مافوق صوت و سوخت جامد است که شکارکننده «ناو هواپيمابر» ناميده مي‌شود. اين موشک با سرعت 300 کيلومتر و حمل کلاهک 1400 پوندي قادر است ناوهاي هواپيمابر آمريکايي را غرق کند و اين موردي است که موجب ترس پرسنل نيروي دريايي آمريکا خواهد شد.

*پرواز صدها موشک حزب‌الله بر فراز سرزمين‌هاي اشغالي
در ادامه اين گزارش آمده است: در حملات احتمالي آمريکا عليه ايران، اسرائيل به احتمال زياد به مواضع حزب‌الله لبنان حمله خواهدکرد تا با تحريک آن‌ها نبرد ديگري را شعله ور نمايد. نيروهاي مقاومت حزب‌الله البته در نقطه مقابل داراي سامانه‌هاي موشکي هدايت شونده در جنوب لبنان هستند و زرادخانه آن‌ها داراي 40000 تا 110000 انواع موشک و راکت است. کاتيوشاهاي حزب‌الله لبنان نيز با سرعت 30 کيلومتر قادر به حمل کلاهک‌هاي جنگي60 پوندي است. موشک‌هاي حزب‌الله نيز قادرند به عمق اسرائيل ضربه بزنند. در اين گيرو دار سوريه نيز با وجود نبردهاي داخلي در حالت آماده باش بسر خواهد برد.

*حمله عليه ايران برابر با رکود بزرگ جهاني است
در بخش ديگر اين گزارش با اشاره به تبعات تلفات انساني حماقت احتمالي نيروي نظامي آمريکا عليه ايران آمده است: آمريکا در نبرد عليه ايران 3 تريليون دلار هزينه کرده و 4400 کشته و 33000 هزار مجروح بر جاي گذاشته اما نبرد با ايران اين آمار و ارقام را حداقل 3 برابر خواهد کرد. هزينه نبرد عليه ايران حدود 10 تريليون دلار خواهد شد که باعث ورشکسته شدن و رکود گسترده اقتصادي جهان مي‌شود آن‌گاه مجموع بدهي‌هاي آمريکا نيز به 30 تريليون دلار مي‌رسد.

*ايرانيان در برابر تهاجم بيگانگان متحد‌تر مي‌شوند
نويسنده در ادامه به واکنش مردم ايران در صورت حمله نظامي آمريکا و متحدينش پرداخته و نوشت: آمريکا و «صدام حسين» رييس جمهور اسبق عراق در جريان تهاجم دهه 80 ميلادي فکر مي‌کردند ايران به خاطر وقوع انقلاب ضعيف شده اما بعد از چند هفته بيش از يکصد هزار داوطلب تنها از خوزستان به نبرد عليه عراق شتافتند. اين تهاجم ايران را مستحکم‌تر کرد. مردم ايران اصولا افرادي هستند که در اين گونه مواقع متحدتر خواهند شد و اين مهم در دهه 80 ميلادي ثابت شد. حال بايد پرسيد چه شده که واشنگتن فکر مي‌کند با حمايت عربستان سعودي و اسرائيل بر ايران غلبه کند؟

*ايران را به فهرست برندگان بيافزاييد
در انتهاي اين گزارش نويسنده به نتيجه‌گيري پرداخته و نوشت: آمريکا همانند نبرد ويتنام، افغانستان و عراق شکست خواهد خورد و شما مي‌توانيد ايران را به فهرست برندگان اضافه کنيد. اما بزرگترين بازندگان اهالي واشنگتن و فريب‌خوردگاني چون اهالي عربستان سعودي و اسرائيل خواهند بود که بايد بهاي اين حماقت را با ماليات‌هايشان بدهند. اوباما فکر مي‌کند بودجه دفاعي 600 ميليارد دلاري پيروزي بر ايران را قطعي مي‌کند اما اين موضوع اهميتي ندارد زيرا مردم ايران مسير غلبه بر متجاورزين بيگانه را پيدا خواهند کرد.