کد خبر: ۸۴۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۵

5 سال زندگي زيرزميني با هويت جعلي!


کارآگاهان اداره جنايي پليس آگاهي خراسان رضوي روز گذشته به 5 سال زندگي زيرزميني يک متهم به قتل فراري در حالي پايان دادند که او در اين مدت ازدواج کرده و صاحب فرزندي نيز شده بود.

به گزارش خراسان، شامگاه بيست و سوم مرداد سال 1389، فردي در تماس با پليس 110 از وجود جسد خون آلود جواني در حاشيه جاده خاکي روستاي کلاته شورک به ميرزاخان مشهد خبر داد. به دنبال اين تماس تلفني، گروهي از ماموران پاسگاه آبروان به محل اعلام شده عزيمت کردند و پس از تاييد درستي خبر، ماجراي جنايت هولناک را به قاضي ويژه قتل عمد اطلاع دادند. دقايقي بعد با حضور قاضي علي اکبر صفائيان در محل کشف جسد، تحقيقات قضايي و پليسي در اين باره آغاز شد. جسد خون آلود مربوط به جواني 25 ساله بود که آثار ضربات تبر و چاقو بر پيکرش نمايان بود. موتورسيکلت تريل قرمز رنگي نيز که داخل کال حاشيه جاده و در کنار جسد قرار داشت بيانگر آن بودکه عامل يا عاملان جنايت موتورسوار مجهول الهويه را با ضربات متعدد تبر و چاقو کشته و متواري شده اند.

اين گزارش حاکي است: تحقيقات ميداني مقام قضايي در حالي تا سپيده دم روز بعد به طول انجاميد که سرنخي از عامل يا عاملان جنايت به دست نيامد، اما چند روز بعد 2 مظنون در اين ارتباط شناسايي و دستگير شدند اما آن ها ارتکاب قتل را انکار کردند.از سوي ديگر نيز بررسي کارآگاهان اداره جنايي با صدور دستورات ويژه اي از سوي «قاضي صفائيان» روي افرادي متمرکز شد که احتمال مي رفت با مقتول اختلاف داشتند تا اين که نتيجه تحقيقات پس از چند ماه فعاليت اطلاعاتي و غيرمحسوس نشان داد: جوان 23 ساله اي که در اطراف همان روستا زندگي مي کند آخرين بار با مقتول در ارتباط بوده است. با به دست آمدن اين سرنخ، عمليات دستگيري وي در دستور کار قرار گرفت، اما او متواري شده و به مکان نامعلومي گريخته بود.

 بنابراين گزارش پس از گذشت حدود 5 سال از اين ماجرا، کارآگاهان پليس آگاهي خراسان رضوي که با فرماندهي سرهنگ غلامي ثاني (رئيس اداره جنايي) پي گيري پرونده هاي جنايي طولاني مدت را با استفاده از شيوه هاي فني در دستور کار داشتند به سرنخ هايي از متهم فراري دست يافتند که نشان مي داد او با هويت جعلي در يکي از روستاهاي ميان جلگه نيشابور زندگي مي کند.

بنابراين گروهي از کارآگاهان به سرپرستي سرگرد رمضانپور با تحليل اين اطلاعات و راهنمايي هاي مقام قضايي، عمليات غيرمحسوس و پوششي را براي به دام انداختن متهم به قتل آغاز کردند و با کسب نيابت قضايي عازم روستاي همايي شدند و در اطراف روستا به کمين نشستند تا اين که متهم سوار بر يک دستگاه موتورسيکلت وارد روستا شد و بدين ترتيب در محاصره کارآگاهان قرار گرفت. متهم اين پرونده جنايي پس از انتقال به مشهد در حضور قاضي ويژه قتل عمد لب به اعتراف گشود و به صراحت قتل جوان 25 ساله را به گردن گرفت.

 او گفت: جوان مذکور مدام براي خواهرم ايجاد مزاحمت مي کرد که چند بار به او تذکر دادم ولي توجهي نمي کرد و حتي مرا تهديد کرد به همين خاطر او را به داخل کال کشاندم و با ضربه تبر و چاقو به قتل رساندم.

پس از آن هم به ميان جلگه گريختم و در آن جا با دختري ازدواج کردم که هم اکنون صاحب فرزندي نيز هستم. گزارش خراسان حاکي است به دستور «قاضي صفائيان» متهم اين پرونده با صدور قرار بازداشت موقت در اختيار کارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت تا بررسي هاي بيشتري درباره ادعاهاي وي انجام شود.