کد خبر: ۸۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۰۶

سخنگوی دولت: نگرانی از پول کثیف بی پایه نیست / سخنان رئیس جمهور روشن است؛ پلیس نباید خودش اسلام را تفسیر و اجرا کند

سخنگوی دولت تصریح کرد: باید با مبالغ در جریان غیرشفاف و غیرقانونی مالی با حساسیت بیشتری برخورد کنیم و متناسب با آن عمل کنیم.
 سخنگوی دولت تصریح کرد: باید با مبالغ در جریان غیرشفاف و غیرقانونی مالی با حساسیت بیشتری برخورد کنیم و متناسب با آن عمل کنیم.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، محمدباقر نوبخت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی٬ در خصوص توضیحات وزیر کشور پیرامون پول‌های کثیف و آنکه تلاش شد در جلسه آن روز مجلس این مساله به گردن رسانه‌ها انداخته شود و اینکه به نظر می‌رسد دولت در این جلسه اخلاق را فدای تعامل با مجلس کرد٬ گفت: توضیحات آقای رحمانی فضلی در این خصوص اظهارات کاملا قابل تامل بود که در آن هشدارهایی داده شد مبنی بر اینکه آیا به نظر شما در کشوری که در کنار جریان رسمی مبادلات و واردات٬ مبالغ قابل توجهی واردات قاچاق صورت بگیرد٬ این پول به داخل نخواهد آمد.

وی افزود: ‌ این هشدار از سوی وزیر کشور کاملا قابل تقدیر است٬ اما اینکه تاثیر این مساله در یک انتخابات خاص بوده یا خیر؛ شاید نظر ایشان هم این نبوده که در این مورد توضیحات کافی داده شد.

نوبخت گفت: من از رسانه‌ها جهت اینکه همواره برای روشنگری مساله تلاش می‌کند٬ تشکر خود را اعلام می‌کنم. دولت همواره قدردان رسانه‌ها است. همین که بنده هر هفته به احترام شما در برابر رسانه‌ها می‌ایستم و به سوالات آن‌ها پاسخ می‌دهم٬ نشانگر احترام دولت به رسانه‌های جمعی در کشور است.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا٬ مبنی براینکه علیرغم اینکه شما اعلام می‌کنید منظور آقای رحمانی فضلی بحث انتخابات نبوده٬ اما وی در پایان صحبت‌های خود در مجلس اعلام کرد آیا شورای نگهبان تا به حال کسی را به دلیل پول‌های کثیف رد صلاحیت کرده و خودشان با گفتن خیر پاسخ را اعلام کردند٬ گفت: باز‌‌ همان استدلال را تکرار می‌کنم؛ در کشور ما در کنار جریان رسمی و شفاف یک جریان غیررسمی از واردات و مبادلات کالا صورت می‌گیرد که ما به آن وجه قاچاق می‌دهیم.

وی افزود: در این ارتباط همین پول داخل کشور می‌چرخد. آیا از اینکه وزیر کشور اظهار نگرانی کند و ما را به این توجه بدهد که حتی راجع به انتخابات بتوانیم قانونی داشته باشیم که منابع مالی کاندیدا‌ها شفاف باشد٬ بد است؟ به نظر می‌رسد این نگرانی وزیر کشور بی‌ثمر و بی‌پایه نباشد.

نوبخت خاطرنشان کرد: این مسئله هم مورد نظر مجلس است و هم دولت٬ چراکه همه خواهان برگزاری انتخاباتی سالم هستند. آنها هم تمایل دارند افرادی که در مجلس حضور پیدا می‌کنند٬ در یک جریان سالم انتخاباتی شرکت کنند٬ برای همین باید ببینیم خلاء‌های قانونی کجاست. شاید حتی نیاز است ما در دولت لایحه‌ای را تنظیم کنیم. حتی در مجلس و شورای نگهبان و در همه این نهاد‌ها باید ما نسبت به این تحولی که واقعی است؛ عمل کنیم. یعنی اینکه باید با مبالغی از منابع مالی به صورت غیرشفاف و غیرقانونی در حال جریان است٬ با حساسیت بیشتری برخورد کنیم و متناسب با آن عمل کنیم.

سخنگوی دولت همچنین در ادامه درباره بازخورد سخنان رئیس جمهور در جمع فرماندهان نیروی انتظامی که گفت «ملاک نیروی انتظامی اجرای قانون باشد نه اجرای اسلام» گفت: جمله رئیس جمهور کاملا گویا است.

نوبخت خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران قانون برگرفته از اسلام است.

وی با اشاره به اینکه گروههای مختلف حتی داعش تفاسیر مختلفی از اسلام دارند گفت: اسلام ما اسلامی است که در چارچوب قانون اساسی مورد تایید امام راحل ، رهبری و مردم قرار گرفته است و ما از این نگرش به اسلام دفاع می کنیم و از پلیس انتظار داریم این قانون را که فرآیندی را طی کرده است و شورای نگهبان نیز آن را تایید کرده است اجرا کند نه اینکه خودش اسلام را تفسیر و اجرا کند اگر چه پلیس ما همواره در جهت قانون فعالیت می کند و ما نیز قدردان نیروی انتظامی هستیم.