کد خبر: ۸۴۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۰

ظرفيت افزايش اجاره بها در بازار وجود دارد؟

 با توجه به ثبات قيمت ها در بازار مسکن، ميزان اجاره بها در سال جديد افزايش نداشته است و اقدامات برخي سوداگران در اين بازار بي اثر خواهد بود.

وضعيت بازار مسکن با شروع سال جديد هم چنان به روال سال گذشته پيش مي رود و ثبات قيمت ها و رکود در اين بازار هم‌چنان ادامه دارد.

اين ثبات قيمت ها در حالي است که گروهي از واسطه گران و سوداگران تلاشي در راستاي خارج کردن تعادل قيمت ها در بازار اجاره داشته اند.

به عقيده کارشناسان اين حوزه تعيين ميزان اجاره بها به نسبت ارزش خانه و همگام با تورم عمومي با جامعه پيش مي رود و افزايش آن به دست دلالان و واسطه گران امري کاملا غيرمنطقي است و هيچ گونه توجيه اقتصادي ندارد.

حسام عقبايي رييس اتحاديه مشاوران املاک در اين زمينه به خبرنگار ايسنا گفت: با شروع سال جديد با توجه به اين‌که 15 روز اول ماه تعطيل است و فعاليت‌هاي اقتصادي از 15 روز دوم شروع مي شود، در بازار مسکن هم روال به همين صورت بوده و شاهد تحرکات خاصي نبوديم.

وي با بيان اين‌که در فروردين‌ماه سال 1394 وضعيت معاملات به گونه‌اي نبوده که شاهد افزايش اجاره بها باشيم، تصريح کرد: مي‌توانيم بگوييم ميزان اجاره بها از سال گذشته تاکنون از ثبات برخوردار بوده است.

عقبايي در ادامه با اشاره به اين‌که بعضي مالکان در پايان سال 93 و آغاز سال 94 بدون آنکه بازار را رصد کنند و قدرت بازار اجاره را در نظر گيرند دست به افزايش قيمت‌ها زده‌اند تاکيد کرد: اين مساله در حالي است که بازار اجاره ظرفيت افزايش ندارد و با توجه به قدرت خريد مردم در دهک‌هاي پايين و متوسط نبايد ميزان اجاره‌بها افزايش يابد.

عقبايي با بيان اين‌که قيمت مسکن افزايش نداشته و هرگونه افزايش اجاره‌بها بي‌اساس است، گفت: بعضي مالکان و موجران ارزش خانه را با سود بانکي مقايسه مي‌کنند که اين مساله درست نيست.

رييس اتحاديه مشاوران املاک با تاکيد بر اين‌که مشاوران املاک بايد قيمت واقعي اجاره را تفسير و تحليل کنند، تصريح کرد: برخي رسانه‌ها با خبرسازي به اخبار سوداگرانه دامن مي‌زنند.

عقبايي خاطر نشان کرد: بازار اجاره آرام خواهد بود و مستاجران مي‌توانند با خيالي آسوده در اين بازار اقدام به جابه جايي کنند.
*ايسنا